به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از autoevolution، شرکت خودروسازی پورشه از اواسط دهه ۷۰ به بعد خط تولید خود را گسترش داد. این شرکت مطرح تصمیم گرفت به جز مدل ۹۱۱، خودروهای دیگری را وارد بازار کند. خودروسازها در آن زمان با مشکلات متعددی از جمله کمبود بودجه مواجه بودند. پورشه برای فرار از ورشکستگی مدل ۹۱۴، خودروی اسپورت مقرون به صرفه ۹۲۴ و انواع مدلها را تولید کرد، اما فایدهای نداشت. در آغاز دهه ۹۰، پورشه با کمبود نقدینگی مواجه بود، زیرا فروش آن از بیش از ۵۰ هزار دستگاه در سال ۱۹۸۶ به ۱۴ هزار دستگاه در سال ۱۹۹۳ کاهش یافت. پورشه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود. تا این که بالاخره خودروی باکسستر، برند آلمانی را از ورشکستگی در دهه ۹۰ نجات داد. یکی از راههای کاهش هزینههای تحقیق و توسعه اشتراک گذاری اجزا بین مدلهای مختلف است. با این کار قیمت تولید قطعات خودرو نیز کاهش مییابد.
مدیریت شرکت در اوایل دهه ۹۰، تیم جدیدی را برای توسعه یک خودروی روباز مقرون به صرفهتر استخدام کرد. پورشه با الهام از موفقیت مزدا MX۵/Miata، این تصمیم را گرفت؛ بنابراین خودروی معروف ۵۵۰ رودستر را از موزه خود فراخواند. هدف پورشه طراحی یک خودروی اسپرت دارای موتور وسط بود. مسیر شکل گیری ایده تا طراحی اتومبیل تنها سه سال طول کشید. گرانت لارسون مسئول طراحی این خودرو، کار را در سال ۱۹۹۱ آغاز کرد. سپس پیتر مولر براساس نقاشیهای لارسون یک مدل سه بعدی از خاک رس ایجاد کرد.
قبل از این ماجرا نیز، مدل ۹۲۴ پورشه را در جریان بحران نفت در اوایل دهه ۸۰ نجات داده بود. با فشار لاگای، کار قبل از نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۱۹۹۳ به پایان رسید. با این حال خودرو برای اولین بار در نمایشگاه بینالمللی خودرو آمریکای شمالی (NAIAS) در سال ۱۹۹۳ در دیترویت رونمایی شد. باکسستر ترکیبی بین «بوکسر» و «رودستر» است. واکنش مردم به این مدل فراتر از انتظارات خودروسازان بود. خودروی Boxster بعداً به Cayman و مدل ۹۱۷ تبدیل شد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/