در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات دستگیری زورگیران قمه کش در شمس آباد تا توقیف وانت حامل بلبرینگ‌های قاچاق قبل از تخلیه بار مطلع خواهید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کلاهبرداری با ارائه رسیدساز‌های جعلی از خریداران ارز

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: با وقوع چند فقره کلاهبرداری در حوزه خرید و فروش دلار در محدوده کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران قرار گرفت.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران مالباختگان برای تبدیل و یا خرید دلار به صرافی‌ها مراجعه و متهم که در همان محدوده در حال پرسه زنی بود با اعلام قیمتی غیر واقعی از قیمت روز، شهروندان را به خرید و فروش دلار از وی ترغیب و با ارائه رسید‌های جعلی از آنان کلاهبرداری می‌کرده است.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: متهم به ۸ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف شده و کلیه مالباختگان شناسایی و با تجمیع پرونده مشابه، متهم به مرجع قضائی معرفی شده است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران ارزش مالی اموال کلاهبرداری شده بیش از یک میلیارد تومان است.

دستگیری زورگیران قمه کش در شمس آباد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: درپی یک فقره زورگیری در محدوده شهرک صنعتی شمس آباد، ۳ جوان با ۲ موتورسیکلت و استفاده از قمه یکی از شهروندان را زخمی کرده و گوشی تلفن همراهش را به سرقت برده اند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان ری طرح مهار در محدوده حسن آباد به اجرا درآمد و مشخصات به دست آمده از متهمان در اختیار تیم‌های عملیاتی و گشتی کلانتری قرار گرفت.

سرهنگ جلیلیان گفت: متهمان از اتباع کشور‌های همسایه بودند که مخفیگاهشان شناسایی و در ۲ عملیات مستقل هر ۳ متهم دستگیر و در بررسی از این مکان‌ها ۶ دستگاه گوشی مسروقه کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان ری متهمان به ۷ فقره زورگیری معترف شدند.

دستگیری قاچاقچی تریاک در جنوب تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: چندین فقره شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از فروشندگان موادمخدر در جنوب پایتخت به ثبت رسید.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران با رصد فعالیت متهم، مخفیگاه وی در یکی از محله‌های جنوب تهران شناسایی شد.

سرهنگ حسنوند گفت: تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند ضمن دستگیری وی ۷۱ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

توقیف وانت حامل بلبرینگ‌های قاچاق قبل از تخلیه بار

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی گفت: ماموران حین گشت زنی در محدوده خیابان سعدی به یک دستگاه خودرو وانت حاوی بلبرینگ و لوازم یدکی خودرو مشکوک و آن را متوقف کردند.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در بازرسی از خودرو، یک هزار و ۷۹۵ عدد لوازم یدکی قاچاق فاقد بارنامه و مجوز قانونی و کمرگی کشف شد.

سرهنگ، ولی پور گودرزی گفت: ارزش مالی کالای قاچاق کشف شده ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران متهم پس از دستگیری معترف شد که محموله خودرو را از استان خوزستان بارگیری و با دریافت کرایه مقرر بوده که به یک واحد صنفی در خیابان سعدی تحویل بدهد.

دستگیری بیش از ۱۳۰ ارسال کننده پیامک جعلی ثنا

سرهنگ رامین پاشایی گفت: یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری هدایت کاربران و فریب خوردگان به لینک‌های جعلی ارائه خدمات سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی به منظور بهره مندی در راستای اهداف مغرضانه و کلاهبرداری خود است و به تازگی بر سامانه ابلاغ قضائی قوه قضائیه تحت عنوان سامانه ثنا تمرکز کرده اند.

به گفته سرهنگ پاشایی متهمان ابتدا با ارسال پیامی تهدید آمیز برای طعمه‌های خود با مضامین مختلف شامل ثبت شکوائیه قضائی علیه شما در محاکم قضائی، انتظامی، امنیتی و تهدید مبنی بر بازداشت و صدور حکم جلب، با هدف ایجاد ترس، دلهره و ترغیب اجباری هموطنان مبنی بر نصب و یا کلیک بر روی لینک‌های آلوده، زمینه کلاهبرداری از هموطنان را فراهم می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور گفت: پس از کلیک کاربران بر روی لینک‌های آلوده که از سوی مجرمان سایبری برای افراد ارسال می‌شود زمینه دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه فریب خوردگان از جمله امکان دسترسی مجرمان به صندوق پیامکی حاصل شده و از طریق خواندن پیامک‌های ورودی به گوشی تلفن همراه، نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب مالی کاربران اقدام می‌کنند حتی مجرمان سایبری می‌توانند از طریق سامانه پیامک هوشمند تلفن همراه، پیامک‌هایی با متن مشابه در راستای ادامه رویه کلاهبرداری خود به سایر کاربران ارسال کنند.

به گفته سرهنگ پاشایی با رصد‌های پیش دستانه در پلیس فتا در ماه‌های آبان، آذر و دی ماه بیش از ۱۳۰ متهم در این حوزه توسط همکاران ما در تمامی رده‌های پلیس فتا شناسایی و ضمن حذف دسترسی‌ها و مسدودسازی حساب‌های آنان برای برخورد قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور گفت: از هموطنان تقاضا داریم به هیچ عنوان فریب این ترفند‌ها را نخورند و همواره آگاه باشند که قوه قضائیه یا نهاد‌های انتظامی و امنیتی و حتی سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی در هنگام نیاز به برقراری ارتباط به هیچ عنوان ابلاغیات و اطلاع رسانی‌های خود را از طریق پیام رسان واتس اپ و یا سایر پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و یا شماره تلفن‌های اپراتور‌های مختلف ارسال نمی‌کنند و اینگونه ابلاغیات و آگاه سازی‌ها در قالب شماره تلفن‌های پوششی مانند (ADLE IRAN و ..) صورت می‌پذیرد.


بیشتر بخوانید

جاساز تریاک در کپسول سی ان جی/ زن و شوهری که خودرو‌های پارک شده را زاغ می‌زدند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار