اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای با موضوع ۵ شرط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای فعالیت ۹ رسته شغلی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف ایران ، به موجب مصوبه نودمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (یکم آبان ۱۴۰۰) و با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای موثر طرح مدیریت هوشمند بیماری کووید ۱۹ در بستر سکوی بیماری‌های همه گیر (سامانه امید)، فعالیت واحد‌های صنفی و مشاغل زیر که میزبان مشتری در محل هستند، مشروط به رعایت ۵ شرط ذیل شد.

۱- مراتب تزریق دو دوز واکسن صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان، مشتریان مربوط و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا، در سامانه «امید» مندرج باشد:
– مراکز سرو غذا در محل از قبیل: رستوران، چایخانه، قهوه‌خانه، کافی شاپ، فست فود
– تالارپذیرائی و باغ تالار
– استادیوم‌های ورزشی، باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده، استخر‌های شنای سرپوشیده، پارک‌های تفریحی آبی، شهربازی و مراکز تفریحی (مسقف)
– پاساژ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای
– کلیه مراکز اقامتی از قبیل هتل، متل، مسافرخانه، بوم‌گردی
– تور‌های گردشگری
– بانک‌ها و مؤسسات خدمات مالی، کارگزاری‌های بورس
– دفاتر پیشخوان دولت، پلیس +۱۰، دفاتر خدمات تلفن همراه، دفاتر ارائه خدمات قضایی و مراکز مشابه
– سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی


۲- اخذ QR کد از سامانه و نصب آن در مدخل ورودی کلیه واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، به نحوی که توسط خدمت‌گیرنده قابل رویت و اسکن باشد، الزامی است. تشکل‌های صنفی مربوط موظفند علاوه بر پیگیری این موضوع، بر چگونگی کنترل برخط تزریق واکسن و در وضعیت قرنطینه و بیمار نبودن مراجعان و مشتریان از طریق سامانه، توسط متصدیان واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی نظارت کنند.


۳- خدمت گیرندگان موظفند QR پروفایل شهروندی خود را از سامانه اخذ و در تلفن همراه خود ذخیره و قبل از ورود به محل واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، آن را به متصدیان مربوط ارائه کنند.


۴- خدمت گیرندگانی که مراتب تزریق واکسن به آن‌ها در سامانه ثبت نشده و یا در وضعیت قرنطینه و تحت درمان بیماری کرونا باشند، نمیتوانند در محل واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی حضور داشته باشند.


۵- اتاق‌های اصناف و سایر تشکل‌های صنفی حسب مورد موظفند ضمن نظارت مؤثر بر چگونگی رعایت الزامات مربوط در حوزه عملکرد واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، نسبت به آن دسته از واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی ذیربط، که الزامات مقرر را نقض کرده‌اند، به ترتیب زیر و در چارچوب ساز و کار‌های اجرایی تعیین شده اقدام کنند:
مرحله اول: ارسال اخطار کتبی پلمب به واحد و فعالیت صنفی متخلف و درج آن در سامانه.
مرحله دوم: درخواست مسدود شدن پوز بانکی واحد و فعالیت صنفی متخلف به مدت دو هفته از طریق سامانه.
مرحله سوم: پلمب ۳۱ روزه واحد و فعالیت صنفی متخلف و درج گزارش آن در سامانه.
تبصره: در صورت رعایت الزامات مربوط و تأئید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نسبت به رفع پلمب و مسدودیت پوز بانکی ظرف ۷۲ ساعت اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بهتر نیست بگوییم نوکر کردن اصناف بیچاره برای who؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
شروط اصلی ورود به ستاد کرونا // 1- داشتن پیرهن یقه اخوندی 2- داشتن انگشتر عقیق 3- داشتن مدرک تحصیلی نهضت سواد اموزی یا پنجم دبستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ دی ۱۴۰۰
از نظر بعضی ها،اونایی که دو دوز واکسن زدن کرونا گرفتن ویا از کرونا مردن ،عمه من هستن ،اونایی که واکسن نزدن کرونایی هستن یا کرونا میگیرن یا از کرونا میمیرن،از نظر علم پزشکی همه در معرض کرونا و مرگ کرونایی هستیم حالا واکسن زده باشیم یا نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
ستاد شبه علمی کرونا
آخرین اخبار