یادبود شهدا تشییع حاج قاسم با حضور خانواده شهدا در مهدیه ومسجدصاحب الزمان کرمان (جنب گلزارشهدا) برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در مراسمی که شب گذشته درگلزار شهدا کرمان برگزار شد یاد وخاطره ۶۰ شهید حادثه تشییع گرامی داشته شد.

علی اکبر رائفی پورکارشناس رسانه واستاد دانشگاه دراین مراسم با اشاره به برخی ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم یک فرد وانسانی شبیه ما بوده که برخی ویژگی‌های انسانی مدنظر خداوند را درخود تقویت کرده بود  تا تبدیل به حاج قاسم وشهید امروزشده بود.

اومی گوید:ما هرکدام یک حاج قاسم داریم که باید آن را دروجود خودمان پیدا کنیم چگونه است که بچه‌ها را مدرسه میفرستید، همانگونه باید نفس تان را نیز تربیت کنید.

استاد دانشگاه وکارشناس رسانه با بیان اینکه دونفر در قران خدا الگو معرفی میکند یکی ابراهیم ویکی پیامبر اسلام بودگفت: شاید بتوان گفت حاج قاسم نیز یک امت بود یک تمدن، حاج قاسم کسی بود که باحرف وی امریکایی‌ها از ادامه درگیری کنارکشیدند اینکه چگونه چنین اتفاقی می‌افتد که در دل دشمن رعب ایجاد می‌شود خدا در قران می‌گوید ابراهیم امت واحده بود یعنی یک نفر نبود، او یک امت بود، فرمانبردار ومطیع وهرگزبه خدا شرک نورزید.

 

 

رائفی

رائفی پوربا اشاره به اینکه کیفیت مهم است ونه کمیت، می‌گوید:برخی‌ها هر روز یک گرایش می‌روند، تا دیروز عکس ظریف پروفایل شون بود الان امیرعبداللهیان این‌ها حزب باد هستند دلتان باید برای این افراد بسوزد که خیلی حقیرهستند.

به گفته او، در راه حق از تنهایی نهراسید، درمسیر خدا از زیادی دشمنان وتن‌هایی خودتان به وحشت نیفتید برای خدا دوتایی یا تکی قیام کنید واین حرف قرآن است.

رائفی پور گفت: انسان جریان ساز است محدود به محیط نیست مهم نیست درچه محیطی هستید اگر خوب دقت کنید آنانکه درکربلا جریان ساختند ۷۰ نفربودند، اصل مکتب ومبنا مکتب سیدشهداست اصل مشکل دشمن ما با امام حسین است ما را از مرگ می‌ترسانند درحالی که هیچ کجای دنیا شهیدرا روی تریلی تشیع نمی‌کنند، آمریکایی‌ها سربازانش را سریع دفن میکند که روی بقیه تاثیرنگذارد، درجنگ اخیر فلسطین با غزه عده زیادی از سربازان اسرائیل خودکشی کردند وعده‌ای برای فرار ازمعرکه جنگ با فلسطینی‌ها با اسلحه خودشان را زخمی کرده بودند که فرارکنند.

به گفته او فرهنگ ما شهادت پرور است، چه کشته شویم چه بکشند ما را پیروزیم، اگر تشییع جنازه تمدنی حاج قاسم ببینید نه فقط ایران وعراق درهرجای دنیا بود اینگونه برگزارمی شد ومردم جهان را تحت تاثیر قرار داد به گونه‌ای که در خیلی کشور‌ها خیلی از مردم را تحت تاثیر قرار داد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه امام حسین نور بسیار قوی دارد ودربرابرنور او کسی دیگر به چشم نمی‌آید گفت: خیلی باید قَدَر باشید که کنار امام حسین به چشم بیایید اینکه بعد دوسال دل‌ها می‌لرزد ازجنس غم حسین است که هرگز غمش سرد نمیشود.

رائفی پور گفت: صفر تا ۱۰۰ وصیت حاج قاسم ارجاع به یک نفر است آن هم شخص مقام معظم رهبری است و این درس بزرگی برای همه ماست.

این کارشناس سواد رسانه‌ای با انتقاد از عدم تحقق شعار شفافیت درمجلس گفت: شفافیت را کدام یک ازمجلسی‌ها انجام خواهند داد امام سجاد فرمودند" اگر خنجری که با ان سر پدرم را بریدند به من امانت دهند سالم برمی گردانم" حال باید دید ما چه کسانی را به عنوان امین انتخاب کرده و روانه مجلس کردیم.

او می‌گوید: این جمله رهبری خطاب به حاج قاسم نکته‌ها دارد وفرمودند او صادق بود وهر وعده‌ای به ما داد عمل کرد نظیر این جمله را به شهید تهرانی مقدم گفته بود.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه حذف علی بن ابیطالب بنام عدالت عجیب‌ترین اتفاق تاریخ بود می‌گوید: خوارج اعتقاد داشتند که در حق علی عدالت را اجرا کرده اند.

رائفی5

 

او با بیان اینکه حاج قاسم فرد معتدل و کارآمدی بود گفت: او از کسانی نبود که ولاضالین شان را می‌کشند، اما از حلق شان بالاتر نمی‌رود، آمریکا ۷ هزارمیلیارد پول در عراق ریخت دشمن حاج قاسم این بساط شان را جمع کرد.

او گفت:همه ما به دنبال حاج قاسم درون خودمان باشیم کارمند ساده شرکت آب وفاضلاب که می‌شود سید الشهدای مقاومت واز ۶۰ کشور جهان به زیارت او می‌آیند.

این استاد دانشگاه می‌گوید: البته شهید سلیمانی قدرتمندتر از قاسم سلیمانی است مومن یک ویژگی دارد ناخودآگاه با جریان فرعونی واستکباری نبرد می‌کند، درگیری ومبارزه وجهاد قطعی است مومن بازنشستگی ندارد.

کارشناس رسانه با اشاره به اینکه آنقدرکه ابراهیم هادی مشکلات جوانان مارا حل کرده است که مجموعه‌های فرهنگی با بودجه میلیاردی نکردند!

او اظهار داشت: انتقام حاج قاسم جریان سازی برای ظهور حضرت حجت است برای این امر باید تمام دشمن از منطقه خارج شود وهرکسی دراین مسیر نخودی درآش بندازد دخیل است وماجور است.

او گفت: درخواستم این است مردم رابگذارید کارکنند بگذارید اسپند دود کنند بگذارید هرکسی کاری میخواهد انجام دهد برای شهدا، مابرای شهیدمان شهید دادیم تیپ‌های مختلفی که در حادثه شهادت سردار آسمانی شدند.

رائفی پورمی گوید: مراقب باشیم مکتب حاج قاسم راتحریف نکنند وحاج قاسم دیگری تعریف کنند؛ نه اجازه بدهید از حاج قاسم معصوم بسازند ونه بگذارید تحریف کرده وجریان وانحراف ایجادکنند.

در این مراسم بیاد ۶۰ شهید حادثه تشییع سردار سلیمانی در ۱۳ دی ماه ۹۸ عزاداری ومداح کشوری محسن عراقی در رثای شهدا مداحی کرد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ دی ۱۴۰۰
درود بر استاد رائفی پور عزیز
آخرین اخبار