رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور بومی و صنعتی امسال در این شهرستان علیه بیماری واکسینه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امید افشار نژاد رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: واکسیناسیون طیور بومی و صنعتی با هدف کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در این شهرستان انجام شده است.

او گفت: پایین بودن نسبی هزینه ‌های تولید، بالا بودن بازده غذایی و انتقال ندادن بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام از مزایای صنعت پرورش طیور است.

افشار نژاد گفت: یک میلیون و ۹۰۰ قطعه طیور امسال در کشتارگاه طیور این شهرستان ذبح شد.

رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: ۴۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین از سوی تیم های دامپزشکی این شهرستان امسال علیه بیماری آبله، شاربن و تب برفکی واکسینه شده است.

افشار نژاد گفت: این اداره امسال بر کشتار ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی شهرستان نیز بازرسی و نظارت کرده است.

او هدف از اجرای این طرح را ایمن‌سازی جمعیت دامی، پیشگیری از بروز بیماری و کاهش قابل توجه میزان تلفات و خسارات این بیماری دامی شهرستان اعلام کرد.

افشار نژاد گفت: سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد پروتئینی خام و غیربهداشتی از ابتدای امسال تاکنون از فروشگاه‌های این شهرستان کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: ۱۱ هزار مورد بازرسی نیز از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی این شهرستان امسال انجام شده است.

او گفت: ۲۵۰ مورد آزمایش امسال بر روی فرآورده‌های خام دامی این شهرستان انجام گرفته است.

افشار نژاد گفت: ۴۰ هزار و ۷۵۰ مترمربع جایگاه دام امسال در گچساران سمپاشی شد.

افشار نژاد کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از مهمترین وظایف حرفه دامپزشکی است که اقدامات لازم در این زمینه در قالب واکسیناسیون دام‌های هر منطقه علیه این بیماری‌ها انجام می‌شود.

شهرستان گچساران سالانه ۶ هزار تن محصولات دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

شهر ۱۰۰ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

انتهای‌ پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.