وزیر نیرو:

۲ هزار خانواده در استان سیستان و بلوچستان گرفتار آبگرفتگی شدند/ برق ۵ روستا قطع است

محرابیان گفت: به دلیل بارش باران و وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان حدود دو هزار خانواده در شرایط آبگرفتگی به سر می‌برند.

باشگاه خبرنگاران جوان -علی‌اکبر محرابیان در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر حدود دو هزار خانواده در شرایط آبگرفتگی به سر می‌برند.

وزیر نیرو در بخش خبری ۲۱ گفت: به دلیل وجود دو سامانه بارشی در استان سیستان و بلوچستان مجموعا در چهار روز حدود ۳۳۴ میلی‌متر بارش معادل چهار سال بارش در حالت نرمال این منطقه اتفاق افتاده است. ۱۰۸ میلی‌متر بارش در عرض ۲۰ دقیقه از عصر دیروز شروع و موجب این حجم از آبگرفتگی در شهر بندری کنارک شد.

بارش های ۴ روز اخیر در مناطق جنوبی کشور  سبب شد شهرستان کنارک در ردیف پر باران‌ترین شهر‌های جهان قرار بگیرد.

وزیر نیرو گفت: اولین اقدام این است که هر چه سریع‌تر شرایط را برای امدادرسانی بهتر فراهم کنیم تا با تعداد زیاد پمپ‌های کف‌کش بتوانیم آب را از داخل خیابان و منازل مردم بیرون بکشیم .

محرابیان با اشاره به این نکته که از مردم درخواست کردیم منازل تعبیه شده را مورد استفاده قرار دهند تا عملیات مقاوم‌سازی انجام شود، تصریح کرد: برخی خانه‌ها که خشتی و گلی بوده، استحکام قابل توجهی ندارند و با توجه به بارش‌های انجام شده منجر به نم‌کشیدگی شده که می‌تواند باعث ریزش و خطراتی از این قبیل شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات امداد رسانی در حوزه‌های آب و برق، گفت: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۳۰۰ روستا دچار قطع برقی شده بودند که با تلاش همکاران و عملیات‌های مختلف توانستیم بسیاری از روستا‌ها را برق‌دار کنیم و تنها پنج روستا باقی مانده که به‌زودی برق آن‌ها وصل خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در موضوع آب مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: باید عملیات امداد‌رسانی برای تهیه اقلام و لوازم زندگی مردم مانند پتو، موکت و ... فراهم شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های شدید تا بعدازظهر روز جمعه در این استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار