حمیدرضا فولادگر گفت: در پروژه‌های مهم شهری اگر بودجه به صورت متمرکز و از طریق سیستم استانداری دریافت شود، امکان تحقق پروژه‌ها کم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - نماینده ادوار مجلس گفت: در ارتباط با پروژه‌های مهم شهری مثل قطار شهری، بودجه اگر به صورت متمرکز و از طریق سیستم استانداری دریافت شود، امکان تحقق این پروژه‌ها کم خواهد شد و حتی ممکن است بعضی از آن‌ها تبدیل به دین شود، مثل خیلی از دیون دیگری که دولت به شهرداری‌ها دارد.

 ۳ درصدی که از ۹ درصد ارزش افزوده مستقیم به شهرداری‌ها می‌دادند، الان به ۴ درصد افزایش پیدا کرده است؛ اما به جای اینکه به حساب خود شهرداری‌ها واریز شود، به استانداری‌ها می‌دهند و استانداری را مسئول دادن بودجه به شهرداری می‌کنند.

به گفته وی اگر کلیات بودجه در صحن علنی و در کمیسیون تطبیق رأی آورد، بعد از آن باید وارد جزئیات شوند، کمیسیون شورا‌ها که مسائل شهرداری‌ها در آن طرح می‌شود، در جزئیات باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

دولت از سال‌های قبل بابت یارانه بلیط اتوبوس و مترو، به شهرداری‌ها بدهکار است، بابت بعضی از درآمد‌هایی که باید به خاطر مالیات بر ارزش افزوده یا بابت آلایندگی‌ها همچنان به شهرداری‌ها بدهکار است؛ این بدهکاری‌ها هم همینطور در حال افزایش است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.