عملیاتی شدن پروژه آبرسانی روستای چاه خو نیازمند ۲۴ میلیارد تومان اعتبار است که با تامین اعتبار این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - چند روز پیش بود مشکلات تامین آب شرب روستای چاه خو در فضای مجازی منتشر شد، پیگیر این موضوع از امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی شدیم.

او گفت: در تابستان پارسال بازدیدی از وضعیت آب این روستا داشتیم که آب شرب آن غیر بهداشتی بود و از یک چشمه تامین می‌شد لذا از طریق تانکر‌های آب سیار اقدام به تامین آب شرب مورد نیاز این روستا کردیم.

امامی گفت: ساکنان روستا از وضعیت حمل آب شرب توسط تانکر‌ها گلایه‌مند بودند که ما ظرفیت آبرسانی را به دو برابر افزایش دادیم و در حال حاضر هفته‌ای ۴ سرویس تانکر‌های سیار به این روستا آبرسانی می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: امسال نیز ناوگان تملکی ما افزایش داشته و هیچ دغدغه‌ای در بحث آبرسانی وجود ندارد.برای طرح آبرسانی به این روستا تهیه و با بنیاد مستضعفان و نماینده مردم شهرستان نهبندان و سربیشه مکاتباتی انجام شده است که خوشبختانه موافقت اولیه آن اخذ شده است.

او گفت: این روستا ۶۰ خانوار جمعیت دارد که قرار است از مجتمع آبرسانی گزدز تامین آب شود که نیازمند ۲۴ میلیارد تومان اعتبار است.

استارت پروژه آبرسانی روستای چاه خو از سال آینده

امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه آبرسانی روستای چاه خو توسط زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان و بخشی نیز از اعتبارات استانی تامین خواهد شد، میزان اعتبارات لازم برای عملیاتی شدن پروژه‌های محرومیت زدایی استان به ۲۰۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او گفت: امسال اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به سمت پروژه‌هایی که ردیف اعتبار ملی داشته اند رفته تا پروژه‌هایی که ردیف اعتبار ملی ندارند نیز به لیست پروژه‌های محرومیت زدایی اضافه شوند و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه پاسداران اعتبارات محرومیت زدایی را هزینه خواهیم کرد.

امامی گفت: کلیه تانکر‌های آبرسانی به روستا‌ها ، مجهز به دستگاه جی پی اس هستند و آبرسانی کاملا رصد و پایش می‌شود و طبق برنامه زمانبندی اعلام شده آبرسانی به صورت منظم انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با تامین اعتبار در سال آینده پروژه آبرسانی به روستای چاه خو آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پ- قدیری
۱۱:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
بهتر است به جای آب رسانی به روستاها، اعتبارات را به آبخوانداری و آبخیزداری اختصاص دهید تا به جای خروج سیلابی آب باران، و تخریب سیلاب، در زمین ذخیره شده و آب موردنیاز روستا برای کشاورزی و سایر مصارف، به صورت پایدار تامین شود.