بنیاد برکت بانی اشتغال و تولید

بنیاد برکت با پرداخت تسهیلات به حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در نهبندان، سبب رونق تولید و ایجاد اشتغال در این شهرستان شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، چند سالی است که به همت بنیاد برکت نبض تولید در شهرستان نهبندان تندتر از قبل می‌زند و اشتغال نیز رونق گرفته است.

بنیاد برکت تاکنون با پرداخت بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات توانسته است علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۴ هزار و ۲۰۰ نفر، موانع پیش روی صنایع کوچک را نیز بردارد و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری کند.

تزریق امید به واحدهای تولیدی با پرداخت تسهیلات

یکی از گلخانه داران نهبندانی می‌گوید: در اثر باد‌های شدید و بی سابقه‌ای که در تابستان وزید خسارت زیادی به گلخانه هایمان وارد شد.

او می‌گوید: با کمک ۱۰۰ میلیون تومانی بنیاد برکت توانستیم خسارت‌ها را جبران کنیم و مجددا در گلخانه کشت داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


این گلخانه دار گفت: پرداخت این تسهیلات سبب شد تا دوباره بتوانیم به کسب و کارمان رونق دهیم و جلوی خسارت بیشتر به سرمایه خود را بگیریم.

او گفت: بنیاد برکت علاوه بر واحد ما به واحدهای دیگری نیز کمک کرده است و آن ها نیز توانسته اند با این تسهیلات، جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرند.

کمک هایی که به هاب شتر هم رسید

کمک به ساخت مدرسه، تجهیز بیمارستان، آبرسانی و بهسازی جاده‌ها تنها بخشی از ۸۳ طرح عمرانی و زیربنایی این بنیاد است که با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد تومانی در نهبندان پنجره‌ای تازه به روی مردم این خطه کویری باز کرده است.

موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: از سال آتی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان نهبندان در مباحث عمرانی و زیربنایی هزینه خواهد شد.

اما تکمیل طرح هاب شتر با پرورش ۹ هزار شتر نیز یکی دیگر از برنامه‌های زیربنایی در این شهرستان است که نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع آن برای بهره مندی مردم از مزیت‌های این ظرفیت شد.

او گفت: احیای این طرح و تکمیل زنجیره‌های مرتبط با آن می‌تواند در بعد اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی به شهرستان نهبندان کمک کند.

بنیاد برکت تلاش دارد برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار، ظرفیت‌های هر منطقه را شناسایی و با ارائه تسهیلات از آن‌ها حمایت کند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار