مدیرهسته گزینش استانداری کرمانشاه و دبیر کارگروه منطقه چهار کشور گفت : در هسته گزینش استانداری به منشور گزینش از منظر امام خمینی (ره) توجه ویژه داریم فلسفه وجودی گزینش انتخاب بهترین‌ها جهت خدمتگزاری به مردم است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - غلامرضا شعبانی مدیرهسته گزینش استانداری کرمانشاه و دبیر کارگروه منطقه چهار کشور گفت : در هسته گزینش استانداری کرمانشاه، منشور گزینش از منظر امام خمینی (ره) را نصب العین خود قرار داده ایم و هیچگاه به گذشته‌های دور افراد رجوع نکرده ایم.

نظام گزینش کشور به عنوان یادگار ارزنده امام خمینی (ره) با فرمان حکومتی ایشان در پانزدهم دیماه سال ۱۳۶۰ شکلی جدید و رویکردی واقع بینانه به خود گرفت و به عنوان نهادی خدمتگزار و با تصویب قانون گزینش کشور در مجلس شورای اسلامی از جایگاه مناسبی در نظام اداری کشور برخوردار شد و به یاری خداوند متعال در جهت حفظ و پاسداری از حوزه اعتقادی و سیاسی نظام ایدوئولوژیک کشور هدفمند بر اقتدار خود افزوده است.

اهمیت و جایگاه گزینش به منظور جذب نیرو‌های صالح، کارآمد، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیر حرفه‌ای برکسی پوشیده نیست و نیروی انسانی توانمند اساسی‌ترین عنصر برای تحول در هر سازمانی به حساب می‌آید.

نظام گزینش اکنون نیز بعد از تکامل و توسعه خود در نظام اداری به عنوان نهادی ارزشی احیا و مستحکم شده تا رویکردی کاملا علمی، متعادل و منطبق با نیاز‌های واقعی جامعه اداری به وظایف خطیر خود که "همانا سالم سازی و صیانت از سلامت نظام اداری و مدیریتی کشور است"، بپردازد.

در واقعه فلسفه وجودی گزینش و انتخاب از یک طرف پیراستن ادارات و سازمان‌های اداری از افراد ناصالح و فاقد واجد شرایط می‌باشد و از طرفی زبده گزینی و انتخاب بهترین‌ها جهت خدمتگزاری به مردم است.

بنده و همکاران در هسته گزینش استانداری کرمانشاه منشور گزینش از منظر امام خمینی (ره) را نصب العین خود قرار داده و همواره میزان را حال فعلی افراد ملاک قرار داده و هیچگاه به گذشته‌های دور افراد رجوع نکرده ایم چرا که هر انسانی ممکن است در مقاطعی از زندگی دچار خطا و لغزش شود.

تلاش کرده ایم که از تنگ نظری، تندخویی، مسامحه کاری و سهل انگاری در امر گزینش دوری کرده و ضمن رعایت اعتدال، از افراط و تفریط پرهیزکرده ایم و مسایل اعتقادی که دانستن آن‌ها در اسلام لازم است را بطور ساده به مراجعین یادآوری کرده و هیچ وقت در زندگی خصوصی و احوال شخصی افراد تجسس نکرده ایم.

در گزینش افراد صالح بدون ملاحظه روابط افراد، وابستگی به جناح و حزب و گرایشات مذهبی عمل کرده و همواره قانون گزینش را ملاک و معیار قرار داده ایم.

کتابچه‌های مختصری شامل برخی از مسایل شرعی که محل اطلاع عموم است و مسایل اعتقادی که دانستن آن‌ها در اسلام لازم است را بطور ساده و بدون معما تهیه و در اختیار مراجعین قرار داده ایم.

گزینش دقیق و درست یکی از وظایف خطیر هسته‌ها می‌باشد که می‌تواند بر کارآمدی در ادارات و عملکرد آتی آن‌ها موثر باشد، جا دارد از تلاش‌های صادقانه و زحمات بی دریغ همکاران در هسته گزینش استانداری و دیگر هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرای استان تقدیر و تشکر نمایم و توفیق روزافزون همکاران را در رعایت اعتدال و صیانت از حقوق مردم و مصالح نظام از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.