نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور گفت: به محض اختصاص تسهیلات بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا روند احداث این واحد‌ها تا ۶ ماه آینده به پایان برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: ساخت منازل زلزله زده اندیکا جزو پروژه‌های اقدام ملی مسکن است که در خوزستان ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد از پروژه اقدام ملی مسکن به بنیاد مسکن واگذار شده است.  

او گفت: بخشی از این واحد‌ها را خود بنیاد به صورت مستقیم و بخشی دیگر را بنیاد مسکن به صورت برون ساخت و ارائه زمین به ذینفعان اجرایی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور گفت: بقیه پروژه‌هایی که تحت عنوان اقدام ملی مسکن بوده و تا کنون به صورت جدی شروع به کار نشده اند، به جهش تولید مسکن تغییر نام پیدا خواهند کرد.

این مقام مسئول گفت: پروژه مسکن اکباتان اهواز  ۵۳۵ واحد دارد و تمامی بلوک‌ها در حال کار هستند و از مرحله اجرای فونداسیون عبور کرده اند و برخی از بلوک‌ها در حال اجرای سقف طبقه سوم هستند. هر واحد به صورت میانگین، دارای ۹۶ متر فضای مفید مسکونی است .

او گفت: برآورد می‌شود این پروژه پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی دارد و طبق برنامه، مقرر شده است تا سال ۱۴۰۲، این پروژه به پایان برسد و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شود.

روحانی نژاد گفت: در گام اول احداث ۹۸۰ واحد به غیر از واحد‌های تعمیری در دستور کار قرار دارد و از آنجایی که نظر بر این بود که به منطقه به صورت ویژه توجه شود، ارزیابی‌های دوباره انجام شده و مقرر شد واحد‌های تعمیری که با وجود تعمیر همچنان مطلوب نباشند، جزو واحد‌های احداثی قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور گفت: ساخت و ساز واحد‌ها آغاز شده است و امیدواریم بانک‌ها به این موضوع توجه داشته باشند و تسهیلات تخصیصی را اختصاص دهند تا بتوانیم احداث خانه‌های مردم را در منطقه به اتمام برسانیم.

طرحی تحت عنوان ساخت ۱۰۰ هزار مسکن محرومین با تسهیلات ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت را ارائه کرده ایم و سهم خوزستان، ۳ هزار واحد از این میزان بوده است.

  با پیگیری‌ها و حمایت رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی، وام ساخت مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان با بهره ۵ درصد افزایش یافته است.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.