هیأتی از مقام‌های عالی‌رتبه برای همکاری و تعامل بیش‌تر با طالبان به افغانستان سفر خواهند کرد. 

 باشگاه خبرنگاران جوان _ رئیس پارلمان پاکستان گفته است که هیأتی از مقام‌های عالی‌رتبه به‌زودی برای تعامل بیش‌تر با طالبان، به افغانستان سفر می‌کند. 

به نقل از رسا نه ها، اسد قیصر، رئیس پارلمان پاکستان امروز پنج‌شنبه، ۱۶ جدی، گفت  برای تعامل بیش‌تر به‌زودی هیأتی از اسلام‌آباد به کابل سفر خواهد کرد.

اسد قیصر پیش از این ریاست جلسه هماهنگی بین وزارتی پاکستان برای کمک به مردم افغانستان را برعهده داشت. 

هم‌چنان در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر مشاورت امنیت ملی پاکستان به نشر رسیده‌، آمده است که پیشرفت‌های حاصل شده تاکنون در زمینه ابتکارات مختلف که توسط مجمع بین وزارتی پاکستان انجام شده، برای تسهیل روند کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان رضایت‌بخش است.

رئیس مجلس نمایندگان پاکستان از تلاش‌های هماهنگ برای کمک به مردم افغانستان قدردانی کردند و تأکید دارند که جهان نباید مردم افغانستان را تنها رها کند.

اسد قیصر گفته است: "صلح و ثبات در افغانستان نه‌تنها برای مردم افغانستان، بلکه برای پاکستان نیز از نظر دسترسی به کشورهای آسیای مرکزی برای تجارت و ارتباط بیش‌تر، فرصت‌های عظیمی را فراهم می‌کند."

پاکستان پس از سقوط حکومت پیشین، پیوسته تلاش کرده است تا جهان را متقاعد کند که با طالبان تعامل داشته باشد.

پیش از این رئیس استخبارات و وزیر امور خارجه پاکستان به کابل سفر کردند و در زمینه تعامل و همکاری‌های مشترک با مقام‌های حکومت  طالبان گفت‌وگو کرده‌اند.

رئیس پارلمان پاکستان در حالی از سفر هیأت پاکستانی به افغانستان خبر می‌دهد که این کشور تاهنوز حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/ ه

برچسب ها: پاکستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار