مدیر عامل سابق باشگاه فولاد خوزستان در خصوص حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سعید آذری مدیر عامل سابق باشگاه فولاد خوزستان در خصوص حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: باید به حال فوتبال کشورمان گریه کنیم اتفاقی که باید طی سال‌های گذشته می‌افتاد امروز رخ داد نه تنها برای استقلال و پرسپولیس بلکه برای خیلی از باشگاه‌های لیگ برتری این اتفاق افتاده است. به قول کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال ما ۱۱ سال به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ گفتیم و بر اساس همین موضوع در سال ۲۰۰۷ کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون وقت فوتبال از ایران در خواست کرد تا خواستار باشگاه‌های خود را تغییر دهد. در همان زمان عزیز محمدی این تامه را به همه باشگاه‌ها ابلاغ کردند که بعد از آن دیدید که سازمان لیگ شکل گرفت و اساسنامه‌ای هم برای این موضوع ایجاد شد و فوتبال ما شکل ظاهری خود را تغییر داد و از بدنه فدراسیون فوتبال جدا شد.

کفاشیان خودش اعلام کرد ما ۱۱ سال اسناد جعلی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم

آذری در خصوص آغاز مسئله مجوز حرفه‌ای توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد: بعد از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا از همه باشگاه خواست تا در مسائل حرفه‌ای روز فوتبال آسیا سهیم شوند که حاصل این نگاه هم این بود که هر تیمی که نتواند مجوز حرفه گری را کسب کند نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. از زمان اعلام چنین قانونی از سوی کفندراسیون فوتبال آسیا تا کنون ۱۱ سال می‌گذرد و ما هیچ کاری برای به هدف رساندن استاندارد‌های مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام ندادیم. خیلی از این باشگاه‌ها باتوجه به مدیران حرفه‌ای که داشتند روش حرفه‌ای را پیشه کردند، مانند فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، سپاهان اصفهان که توانستند فوتبال خود را به سمت حرفه‌ای شدن ببرند و حرف و حدیث را هم نداشته باشند.

حذف استقلال و پرسپولیس را نباید به گردن دولت‌ها انداخت

مدیر عامل سابق باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به این موضوع که دولت‌ها در این اتفاق گفت: این موضوع را نباید به گردن دولت‌ها انداخت باید قبول کنیم ساختار فوتبال ما بسیار ضعیف است، اما داریوش مصطفوی حرف بسیار خوبی زد که باید بگویم دولت‌ها در انتخاب عزیزانی که برای فدراسیون فوتبال انتخاب می‌کردند کسانی نبودند که حرفه‌ای باشند و بتوانند مشکلی را حل کنند. چرا که با آیین نامه‌های بین المللی ورزش آشنایی ندارند و قوانین و اجراییات مسابقات ورزشی نمی‌دانند. تا به امروز هم انتخاب‌هایی که برای ۲ باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس انجام داده اند از وزارت ورزش آمدند و فاجعه امروز را به وجود آوردند.

کمیته قضایی در باره حذف باشگاه‌های ایران از لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گیری کرده است

آذری در خصوص اسناد جعلی ارسال شده در این سال‌ها به کنفدراسیون آسیا اظهار داشت: وقتی رئیس فدراسیون وقت اعلام کرده که ما بار‌ها اسناد جعلی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده ایم و به آن دروغ گفته ایم، همه چیز روشن است. امروز برای فوتبال ایران در کمیته قضایی کنفدراسیون آسیا تصمیم گیری کرده اند جایی که یعنی تخلفی صورت گرفته باشند. در جایی که نه تنها مدارک ارسالی جعلی بوده است بلکه بسیار از استاندارد‌ها هم در باشگاه رعایت نشده است.

صدور موقت مجوز حرفه‌ای برای استقلال و پرسپولیس برای آرام کردن هواداران بود

او در ادامه درباره صدور مجوز حرفه‌ای موقت برای استقلال و پرسپولیس هم بیان کرد: وقتی کار در سطح بین الملل انجام می‌شود نشان دهنده این است که خلاء‌هایی را هم در بین سازمان‌های داخلی وجود دارد و تمام تصمیماتی در کمیته بدوی فدراسیون گرفته می‌شود صرفا برای آرام کردن احساسات هواداران است، اما اصل موضوع اتفاقی است که امروز برای فوتبال ایران رخ داده است. صدور موقت حرفه‌ای برای استقلال و پرسپولیس تنها برای آرام کردن مردم بود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار