عبدالله یوسفی گفت: ۷۴ هزار و ۵۶۵ هزار تن انواع علوفه دامی با هدف تغذیه دستی دام‌ها بین دامداران خراسان شمالی در ۹ ماه امسال توزیع شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پارسال  بیش از ۴۷ هزار و ۴۹۳ تن انواع نهاده دامی بین دامداران استان توزیع شده بود.

یوسفی گفت: از مجموع خوراک دام توزیع شده در بین بهره برداران ۳۰ هزار و ۶۳۱ تن به صورت خام بوده و ۴۳ هزار و ۹۳۳ تن به کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره تحویل شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: کاهش بارندگی بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، خشکسالی شدید، کاهش محصولات زراعی و علوفه مراتع، کمبود و گرانی علوفه و نهاده دامی سبب دغدغه تولیدکنندگان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها و کمبود آن باعث کاهش قیمت دام زنده و حذف دام مولد شده است که تولید و تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را در آینده با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

او گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۴ جمعیت استان ساکن روستا و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی به حرفه دامپروری اشتغال دارند کمبود و گرانی علوفه این قشر را با چالش مواجه کرده است.

یوسفی گفت: ۷۵ درصد دام استان به صورت روستایی و سنتی پروار داده می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.