مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ هزار و۹۷۶ آسیب دیده از سیلاب استان امدادرسانی شده اند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - علیرضا میربهاء الدین گفت: به دنبال وقوع بارندگی شدید در جنوب استان کار امدادرسانی به مردم آسیب دیده در ۱۷ شهرستان با تلاش ۵۹۳ تیم عملیاتی در حال انجام است.

 او می گوید:  از ۲۴ هزار و۹۷۶ آسیب دیده  از سیل  ۱۲ هزار و ۶۹ نفر در اردوگاه های اسکان اضطراری در شهرستان های چابهار و کنارک اسکان داده شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  ۶۳۵ دستگاه چادر امدادی،۸۲۲ دستگاه چادر مسافرتی،یک‌هزار و ۹۳۵ تخته موکت،۱۱ هزار و ۷۳۸ تخته پتو و ۹ هزار و ۵۰۹ کیلوگرم نایلون، یک‌هزار و ۸۲۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶ هزار و ۲۴۳کیلوگرم برنج، ۲۶ هزار و ۶۱۰ عدد بطری آب معدنی و افزون بر ۱۳ هزار قوطی کنسروجات، ۴۹۳ کیلوگرم چای، ۵۳۶ کیلوگرم حبوبات، یک‌هزار و ۷۱۴ کیلوگرم قند و شکر و ۶۱ عدد فانوس بین آسیب دیدگان ناشی از سیل توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۲۸ نفر روز امدادگر با به کارگیری ۴۱۷ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در مناطق سیلزده کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

او گفت: در این مدت ۲ سورتی پرواز توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب دیده و سخت گذر جهت توزیع اقلام و نجات ۱۰ نفر افراد گرفتار در سیلاب صورت گرفته است .

بارش‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه در دو شهرستان چابهار و کنارک در روز‌های اخیر موجب آب‌گرفتگی اکثر معابر و منازل مردم شد  و ۴۴۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت.

 بارش‌های سیلابی موجب شد شهرستان کنارک در ردیف پر باران‌ترین شهر‌های جهان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار