رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با تدابیر صورت گرفته در قرارگاه امنیت غذایی، برای جوجه ریزی در مرغداری‌های استان دغدغه‌ای وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- منصور رضوانی جلال در نشست ویدئو کنفرانسی اعضای قرارگاه امنیت غذایی استان همدان با وزیر جهاد کشاورزی گفت: هم اینک جوجه ریزی در مرغداری های استان به حد مطلوبی رسیده است و میزان جوجه ریزی در استان همدان نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به ماه قبل ۷/۱ درصد افزایش داشته است.

او گفت:میزان تولید لاشه مرغ در ۲۰ روز نخست دی ماه جاری به سه هزار و ۹۰۰ تن رسیده است که یک هزار تن آن به استان‌های متقاضی و نیازمند از جمله تهران در قالب شرکت پشتیبانی دام تامین و ارسال شد و این رویه ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه گفت: به دنبال تاکید وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری‌های مسئولان ارشد استان همدان در تداوم تامین مرغ مورد نیاز درصدد تهیه انبار‌های بزرگی هستیم.

رضوانی جلال گفت: ۲۱۲ مرکز سیار و ثابت جمع آوری شیر در استان فعال است که جمع آوری و توزیع یک هزار تن شیر توسط سازمان تعاون روستایی ساماندهی شده است.

او گفت: توزیع هوشمند کالا‌های غیر اساسی از گذشته صورت می‌گرفت، اما از فردا /سه شنبه/ توزیع هوشمند اقلام اساسی نیز در استان آغاز می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تشکیل ۲۹ تیم بازرسی در دستور کار بوده که هم اینک ۱۷ تیم متشکل از جهاد کشاورزی، تعزیرات و بسیج اصناف در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه فعال هستند و هماهنگی خوبی در زمینه بازرسی بازار وجود دارد.

رضوانی جلال گفت: امسال تاکنون در استان همدان ۳۲ جلسه در قرارگاه شهرستانی و استانی و ۴۹ جلسه در کمیته‌های زیر گروه قرارگاه امنیت غذایی تشکیل شده است تا مسئولان مرتبط بتواند خوراک مورد نیاز را تامین و مصوبات را پیگیری کنند.

او گفت:همچنین تاکنون ۵۲ نشست در زمینه اطلاع رسانی، ۱۴ مورد با محوریت همفکری و هم اندیشی، چهار مورد در حوزه امنیتی و ۱۴ مورد در زمینه تصمیم گیری و تصمیم سازی نشست برگزار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:قرارگاه امنیت غذایی استان همدان با حضور نمایندگانی از استانداری، اداره کل اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، بسیج اصناف، نظام مهندسی کشاورزی، نظام دامپزشکی و تشکل‌ها تشکیل می‌شود که این قرارگاه نحوه حمایت از تولید و تولید کنندگان، چگونگی تامین نقدینگی، تامین انبار و ذخیره سازی کالاها، تشکیل تیم‌های بازرسی و نحوه فعالیت آن‌ها و نحوه تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز تصمیم گیری و تبادل نظر می‌کنند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.