افزایش میزان آلاینده‌های زیست محیطی و بروز شرایط اضطرار در اردکان و میبد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: فعالیت صنایع، نیروگاه‌ها و حمل و نقل وسائل نقلیه سنگین از دلایل آلودگی هوا در شهرستان‌های یزد است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته شهرستان اردکان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او گفت: با توجه به ادامه پایداری آلایندگی هوا در این شهرستان، این اداره کل در هماهنگی با هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان درخواست برگزاری کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا را به استانداری یزد ارسال نموده و موضوع به جد در دست پیگیری است.

پورملائی گفت: از عوامل اصلی آلایندگی هوای محور مهریز-عقدا و به ویژه شهر‌های اردکان و میبد در این ماه‌های سرد (آذر، دی و بهمن) که منجر به قرارگیری شاخص کیفی هوا در محدوده بالاتر از حد استاندارد در بازه‌های زمانی ابتدای روز و حتی در طول روز، موجب بالارفتن شاخص ۲۴ ساعته کیفی هوا شده است، می‌توان به فعالیت صنایع، نیروگاه‌ها و حمل و نقل وسائل نقلیه سنگین به دلیل قراگیری شهر‌های مذکور در مسیر شاهراه مواصلاتی اصلی کشور و همچنین تردد‌های این گونه وسائل به دلیل صنایع منطقه اشاره نمود.

این مقام مسئول گفت: در این چند ماهه اخیر این اداره کل اقدامات قاطع در برخورد با صنایع متخلف انجام داده است، لیکن به دلیل تجمع بالای صنایع مذکور بیش از برد زیست محیطی منطقه، مصرف سوخت نامناسب (گازوئیل) در این ایام از سوی نیروگاه‌های مستقر در منطقه و همچنین حمل و نقل بالای ناشی از فعالیت صنایع منطقه و شرایط پایداری، منجر به شکل گیری وضعیت هوای نامطلوب در محور مذکور هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در این خصوص توصیه نمود گروه‌های حساس از تردد و فعالیت‌های طولانی یا سنگین در سطح شهر در خودداری نمایند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.