زیر ساخت حذف ارز دارو فراهم نیست/ منابع ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای تامین دارو کافی نیست

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از بررسی موضوع حذف ارز ترجیحی در جلسه عصر امروز این کمیسیون با حضور مسئولان وزارت بهداشت خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: جلسه امروز این کمیسیون با حضور مسئولان وزارت بهداشت درباره حذف ارز ترجیحی و موضوع ارز دارو برگزار شد که آن‌ها به بیان توضیحاتی پرداختند، اما نمایندگان قانع نشدند.

مجلس شورای اسلامی روز گذشته با ۱۷۴ رای موافق کلیات بودجه ۱۴۰۱ دولت را تصویب کرد. دولت در لایحه بودجه ارز ترجیحی را حذف کرده و در حال حاضر رایزنی‌های برای باقی ماندن یا حذف ارز ترجیحی از دارو ادامه دارد.

زیرساخت‌های حذف ارز دارو و زیرساخت‌های نسخه نویسی الکترونیکی فراهم نیست و قرار شد در جلسات بعدی مسائل و مشکلات مرتبط با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دارو و تجهیزات پزشکی بررسی شود. همچنین نمایندگان در کمیسیون تلفیق اعلام کردند منابع ۴۰ هزار میلیارد تومانی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ کافی نیست. این سخنان را رحیم زارع به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، «این بحث نیز مطرح شد که چند میلیون نفر هنوز زیر پوشش بیمه نیستند از طرفی برای حذف ارز ۴۲۰۰ باید تمامی جوانب لحاظ شود و زیرساخت‌ها فراهم باشد؛ نباید حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلی برای مردم ایجاد کند.»

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در پایان گفت که کمیسیون تلفیق فردا نیز به بررسی موضوع واقعی کردن نرخ ارز ترجیحی می‌پردازد.

حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه سال آینده دولت سیزدهم با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار