مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در حال حاضر ۲۳ درصد مشترکان که بیشتر از الگو، برق مصرف می‌کنند، از بهمن ماه مشمول افزایش تعرفه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اجرای مصوبه جدید دولت مبنی بر اصلاح قیمت تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: حدود ۷۷ درصد از مشترکان خانگی در استان با مصرف صحیح از انرژی برق، مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند.

لهونیان با اشاره به اینکه این مصوبه همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن ماه سال جاری در استان کردستان نیز اجرا می‌شود، گفت: اصلاح الگوی مصرف برق، حمایت از مشترکان با مصرف زیرالگو و همچنین تامین برق پایدار برای تمام مشترکان از جمله اهداف این طرح است.

او با اشاره به اینکه در این آیین نامه مشوق‌هایی برای مشترکان خانگی نیز در نظر گرفته است، گفت: چنانچه مشترکان در ماه‌های گرم سال (از خرداد تا شهریور)، مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند و کمتر از الگو باشد، متناسب با میزان کاهش مصرف، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه هم اکنون الگوی مصرف برای مشترکان، ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، گفت: تعرفه جدید برای مشترکان خانگی که مصرف آنان کمتر از ۵۰ درصد الگوی منطقه باشند و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رایگان است.

لهونیان می گوید: در این طرح الگوی کم مصرفی، از ۸۰ کیلووات ساعت ماهانه که در گذشته وجود داشت به ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های غیر گرم و همچنین از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه به ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم افزایش یافته است.

او گفت: تلاش وزارت نیرو بر این است که با ایجاد سیاست‌های تشویقی مشترکین پرمصرف را به سمت کاهش و مدیریت مصرف سوق دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: مشترکانی که در مرز بیش از الگوی مصرف قرار دارند، می‌توانند با یکسری اقدامات ساده، میزان مصرف خود را کاهش دهند و مشمول این افزایش قیمت نشوند.

در حال حاضر بیش از ۷۰۵ هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد و ضریب نفوذ برق در شهرهای استان و همچنین در تمام روستاهای بالای ۵ خانوار استان ۱۰۰ درصد است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.