معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان از صدور و تمدید ۱۴۶ پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - داود مزیدی معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان گفت: طی ۹ ماهه امسال، ۱۰ کمیته تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت برگزار  که در نتیجه آن تعداد ۷۲ پروانه تایید صلاحیت برای مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی صادر و ۷۴ فقره پروانه نیز تمدید شده است.

او گفت:مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحد تولیدی قبل از آغاز به کار، باید دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند.

او ادامه داد:برخی از این آموزش‌ها شامل قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روش‌های آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر است که دوره‌های مورد نیاز این افراد به طور مستمر از طریق اداره استاندارد سازی و آموزش و ترویج این اداره کل برگزار می‌شود.

مزیدی گفت:  صدور یا تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مربوط به مدت حداقل ۱۶ ساعت در طی یکسال است.

او گفت: بر اساس آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه ۲ سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت بوده است و بر این  اساس کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت، به فعالیت‌های آنان در واحد‌های تولیدی، نظارت مستمر دارند.

مزیدی گفت: نظارت دقیق و مسئولانه مدیران کنترل کیفیت بر فرآورده‌های تولید شده، با مطابقت محصول نهایی با استاندارد رابطه مستقیم دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.