در میز اقتصادی مطرح شد؛

شیوه نامه تامین مالی زنجیره‌ای تولید ابلاغ شد

مدیر تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی گفت: وزارت اقتصاد شیوه نامه تامین مالی زنجیره‌ای را با همکاری بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - آذرمند گفت: در چند ماه گذشته اقدامات مختلفی انجام شد که نتیجه آن منجر به دستور العمل ارائه خدمات تامین مالی زنجیره‌ای حدود ۳ هقته پیش به بانک‌ها بوده است. فلزات اساسی، پتروشیمی، صنایع غذایی و لوازم خانگی از جمله صنایع در اولویت برای این طرح هستند.

آذرمند گفت: شبکه‌های بانکی برای ورود آزمایشی آمادگی دارند. چند نوع ریسک وجود دارد بخشی به نظام بانکی باز می‌گردد این موضوع در حوزه اعتبار سنجی و توثیق خودش را نشان می‌دهد. زمانی که تامین مالی زنجیره‌ای شود بنگاه‌ها به صورت  یک زنجیره می‌شوند لنگر زنجیره‌ای از اهمیت بیشتری برخوردار است بخشی از ریسک سایر بنگاه‌ها را می‌پذیرد. با زنجیره تامین مالی بخش زیادی از ریسک‌های حاضر مدیریت می‌شود.

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) فرآیند و فعالیت تأمین مواد اولیه یا اجزای سازمانی است که شرکت برای ایجاد یک محصول یا خدمات و ارائه آن کالا یا خدمات به مشتریان نیاز دارد. هدف مدیریت زنجیره تأمین بهبود عملکرد زنجیره تأمین است.

تامین مالی زنجیره ای تولید هفته گذشته با تفاهم وزارت صمت و بانک مرکزی به همراه 7 بانک دولتی کلید خورده و قرار است تولید را به صورت زنجیره وار تسهیلات دهی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار