معاون دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: باید از ظرفیت رسانه به منظور کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرم بهره برد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - علی محمد دشتکیان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با مدیر کل و معاونین صدا و سیما مرکز یزد گفت: علم ثابت کرده که بحث پیشگیری از درمان موثرتر است لذا باید از ظرفیت رسانه به منظور کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرم بهره برد.

او گفت: اگر موضوع و چالشی در رسانه مطرح می‌شود باید به صفر تا صد آن پرداخته تا ابعاد مختلف آن برای مردم تبیین شود.

دشتکیان گفت: بیان مسئله یکی از وظایف رسانه است، اما تبیین ابعاد مختلف و اثرگذاری آن بر مخاطبین، رسالتی مهمتر است که باید مسئولان امر رسانه به آن اهتمام داشته باشند.

او با اشاره به وجود برخی از محدودیت‌ها در پرداختن به موضوعات در صدا و سیما گفت: بحث مشروبات الکلی، اتباع، مهاجرت و ... از چالش‌های پیش روی استان است که باید با کار رسانه‌ای ظریف و هنرمندانه در این حوزه آموزش و آگاه سازی لازم صورت گیرد.

دشتکیان، بر ارتقاء سطح دانش حقوقی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه در جهت تقویت دانش حقوقی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی مردم حرکت کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: اگرچه تولیداتی در حوزه حقوقی و قضایی از سوی صدا و سیمای مرکز استان انجام گرفته، اما باید این موضوع توجه داشت که در مسائل حقوقی باید از سطحی نگری پرهیز کرد تا به یک نتیجه مطلوب رسید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار