رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود از دستگیری دوباره راننده یک دستگاه پیکان وانت با بار غیرمجاز چوب تاغ در هفته جاری در این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان - محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود  گفت: راننده یک دستگاه خودروی پیکان وانت سه روز پیش با محموله چوب تاغ دستگیر و با پرداخت خسارت آزاد شده بود.

 با گذشت چند روز، راننده این خودرو برای بار دوم در تاغزار‌های شهرستان شاهرود تاغ‌زنی و بارگیری کرده بود که با هوشیاری مأموران انتظامی شهر رویان در بخش مرکزی شاهرود توقیف و برای تشکیل پرونده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منتقل شد.

سه نفر دستگیر و به مراجع قضایی  معرفی شدند و  این افراد تاغ‌های شهرستان دامغان را نیز قطع و در شاهرود جمع آوری می‌کردند.

 میزان جریمه پرداختی در این ۲ مرحله را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال  است و بیش از ۷۰۰ کیلوگرم شامل ۳۰ اصله تاغ ۳۰ساله در این چند روز توسط این افراد قطع شد.

 ماه گذشته نیز قاچاقچیانِ سه تن چوب تاغ در ایستگاه بازرسی شهید نوری شهرستان شاهرود دستگیر و پس از تشکیل پرونده در مراجع قضایی به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

گیاه تاغ گونه‌ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می‌شود و نقش مهمی در حفظ روستا‌های در برابر شن‌های روان دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: قاچاق چوب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار