مدیر مرکز آموزش حوزه هنری کشور گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار, یکی از سیاست های کشف استعداد های جدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -صادق کوچک زاده مدیر مرکز آموزش حوزه هنری کشور در حاشیه اولین روز اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار گفت: این جشنواره اساسا در فضایی به وجود آمد که سینمای ایران درگیر سلبریتی بازی شده بود و جایی برای حرف زدن از واقعیت هویتی جامعه نبود.

مدیر مرکز آموزش حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه نه تنها سوژه‌ها و فیلمسازان مردمی هستند، بلکه  مدل اکران فیلم‌ها در عمار هم برخاسته از انقلاب اسلامی است گفت: احاد مردم در هر جایی از کشور از جمله روستاها، شهرها، مراکز استان‌ها که امکان دسترسی و حضور در سینما‌ها را ندارند و یا شاید حضور را به مصلحت نمی‌دانند میتوانند با اعتماد به عمار از برنامه‌های فرهنگی محروم نمانند.

کوچک زاده گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار به یک سنت حسنه تبدیل شده و امیدوارم که حفظ شود و تحت الشعاع مرور زمان قرار نگیرد و به سنت حسنه اکران مردمی پایبند بماند.

او جشنواره فیلم مردمی عمار را فرصت مناسبی برای تولید کننده‌ها و فیلم سازان دانست و گفت: هنرمندانی که در جریان صنعت سینما جایی نداشتند با حمایت‌های جشنواره مردمی عمار، فرصت یافتند خودی شنان دهند و سطح هنری کار‌ها دوره به دوره در حال افزایش است.

مدیر مرکز آموزش حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه جشنواره مردمی فیلم عمار اسباب خیر را در استان یزد فراهم کرده است، گفت: جامعه مذهبی و انقلابیمان باید جایگاه سینما را در خانواده حفظ کنند.

کوچک‌زاده، جشنواره عمار را یکی از سیاست‌های کشف استعداد دانست و گفت: با توجه به اینکه فیلم ساز جوان نیاز دارد در این جشنواره‌ها هویت بگیرد، مردم استان یزد از فرصت ایجاد شده هم خود استفاده کنند و هم به نوآموز‌ها و آغازکنندگان راه کمک کنیم.

او گفت: از جشنواره مردمی عمار توقع داریم که فیلم سازی آسان را آموزش دهد.

مدیر مرکز آموزش حوزه هنری کشور، گفت: تیکه‌ای از زیلوی با قدمت که هم وجهه مذهبی داشته و هم از صنایع دستی استان هست را میتوان به عنوان قاب فرش به عنوان جایزه درنظر گرفت.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.