نخستین بار در مازندران اتفاق افتاد

جراحی مغز در حالت هوشیاری

برای نخستین بار در مازندران تومور مغزی بیمار ۴۵ ساله‌ای در حالت بیداری برداشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- دکتر ابراهیم حجازیان رئیس بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل گفت: برای اولین بار در استان مازندران در دانشگاه علوم پزشکی بابل، با همکاری تیم جراحی مغز و اعصاب و تیم بیهوشی بیمارستان آیت الله روحانی، عمل جراحی برداشتن تومور مغزی در حالت هوشیار و بیدار با موفقیت به انجام رسید.

بیمار آقایی ۴۵ ساله با تشخیص تومور مغزی در نیمکره چپ بودند که با توجه به محل تومور و نزدیکی آن به بافت های عملکردی مهم مغز، لازم بود حین برداشتن تومور از نظر تکلم بصورت مداوم تحت پایش و بررسی قرار گیرد.

در این شیوه جراجی بخشی از مغز که تومور دارد باید برداشته شود اما پزشکان باید از وارد نکردن آسیب به بخشهای دیگری که بر زبان، گفتار و توانایی های حرکتی بیمار تاثیر می‌گذارد جلوگیری کنند به همین دلیل لازم است بیمار در حین جراحی هوشیار باشد و جراح به منظور بررسی فعالیت های مغزی در حین پاسخگویی، سوالاتی از او بپرسد، این روش می تواند باعث کاهش آسیب های مغزی و کمک به خارج سازی حداکثری تومور گردد.

به گفته رئیس بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل خوشبختانه حین جراحی و برداشتن تومور، اختلالی در تکلم بیمار ایجاد نشد و پس از جراحی نیز بیمار مشکل خاصی نداشت.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار