رشد ۴۱ در صدی ضریب اشغال تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در ۹ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ضریب اشغال تخت‌های اقامتی استان ۴۱ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -جلیل جباری مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه در  در ۹ ماهه اول سال جاری رشد ضریب اشغال تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی ۴۱ درصد رشد دارد اظهار کرد: در این مدت ۹۴ هزار و ۵۰۳ گردشگر ایرانی در واحد‌های اقامتی استان اقامت داشته‌اند که این رقم تا پایان سال به پیش‌بینی می‌شود به ۱۲۳ هزار و ۵۰۳ نفر برسد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: امسال ۱۶ هزار و ۶۴۹ گردشگر خارجی در واحد‌های اقامتی استان اقامت داشته‌اند و طبق پیش‌بینی‌ها در سه ماهه پایانی سال نیز پنج هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی در این واحد‌ها اقامت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه ابتدای سال اشتغال ایجاد شده در واحد‌های اقامتی استان ۴۲ نفر بوده و این رقم تا پایان سال به ۴۸ نفر می‌رسد.

جباری برگزاری همایش بین‌المللی شمس تبریزی خوی و مراسم نوروزگاه در جوار آثار تاریخی و فرهنگی را از جمله اقدامات برای ارتقا و ساماندهی تقویم رویداد‌های شاخص گردشگری استان برشمرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.