طاهره لباف گفت: بانوان بزرگ‌ترین برندگان پیروزی انقلاب اسلامی هستند و پیشرفت‌های علمی آن‌ها بعد از ظهور انقلاب چشم گیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - طاهره لباف، متخصص زنان و زایمان گفت: پیش از انقلاب ۳۵ درصد بانوان باسواد بوده اند، ولی امروزه بالای ۸۵ درصد آن‌ها در کشور باسواد هستند. کسب مدال‌های جهانی بانوان قبل از سال ۱۳۵۷، پنج مورد بوده است درحالی که در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب به ۱۶۰ مدال رسیده است و در حال حاضر ۵۴۰ هزار ورزشکار حرفه‌ای بانو در کشور فعالیت دارند.

لباف با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده بانوان در زمان جنگ گفت: کشور در زمان دفاع مقدس ۷ هزار شهیده و ۵ هزار جانباز داشته است که نماد مقاومت، افتخار و نقش آفرینی زن‌ها در نظام اسلامی است.

متخصص زنان و زایمان گفت: بعد از انقلاب تاکنون تعداد پزشکان عمومی خانم ۱۶ برابر افزایش یافته و به ۳۰ هزار نفر رسیده است.

لباف گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ نفر خانم فوق پزشکی در کشور است. همچنین تعداد مرگ و میر بانوان در زمان زایمان ۹۰ درصد کاهش داشته است.

متخصص زنان و زایمان گفت: پیش از انقلاب نویسندگان خانم فقط ۵۰ نفر بوده اند در حالی که اکنون تعداد آن‌ها به بیش از ۸ هزار نفر رسیده است.

متخصص زنان و زایمان گفت: منحرف کردن دختران و زنان با برنامه‌ها و اهداف کم ارزش به جای راه اصلی پیشرفت، نقشه‌ای شوم از طرف دشمنان برای آینده کشور است.

لباف گفت: شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل کافی نیست و باید عمل هم در کنار شعار وجود داشته باشد.

متخصص زنان و زایمان گفت: رژیم اشغال گر قدس و آمریکا با سیاست‌های افزایش جمعیت، در حال افزایش جمعیت هستند به گونه‌ای که در آمریکا به بانوان با ۵ فرزند لقب قهرمان داده می‌شود در حالی که برای ایران فرهنگی را ایجاد کرده اند که بانوان در این حالت مورد سرزنش و تحقیر قرار داده می‌شوند و این شعار غلط فرزند کمتر زندگی بهتر شعاری است که دشمن برای ما ایجاد کرده است.

لباف در پایان گفت: صرف ورزشگاه رفتن بانوان، باعث پیشرفت آن‌ها نمی‌شود.
انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار