حجت الاسلام حسین طهماسبی گفت: باید تدبیری اندیشید تا صف‌های کیلومتری خودرو‌ها در پاسگاه شکل نگیرد.

حجت الاسلام حسین طهماسبی رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه کمیته راهبردی قضایی ـ انتظامی استان یزد بر مداقه در وظایف و تدبیر در انجام مأموریت‌ها تأکید کرد و بیان داشت: اگر قرار است در یکی از گلوگاه‌های ورودی استان، خودرو‌های عبوری مورد بازرسی قرار گیرند، باید تدبیری اندیشید تا مردم اذیت نشوند و صف‌های کیلومتری خودرو‌های در انتظار گذر از پاسگاه شکل نگیرد.

وی افزود: شکل گیری صف‌های طویل خودرو در انتظار بازرسی، از دقت مأمور می‌کاهد و ضمن ایجاد معطلی و خستگی برای رانندگان، در منظر سایر شهروندان نیز حس مطلوبی را منتقل نمی‌کند.

طهماسبی با تاکید بر حمایت از ضابطان خاطرنشان کرد: حمایت دستگاه قضایی از مرجع ضابط تا زمانی که بر اساس نص قانون و یا مطابق دستور قضایی اقدام شده باشد، حتمی است و اگر زمانی مأموری در موارد خاص دچار ابهام شد و بدون استعلام اقداماتی را انجام داد که به نوعی عدول از وظایف یا تخطی از قانون تلقی شود، از حمایت دستگاه قضایی خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: متقابلاً، نهایت دقت و انجام صحیح وظایف در مأموریت‌هایی که نیروی انتظامی تحت عنوان ضابط و در اجرای دستور مقام قضایی بر عهده دارد مورد توقع و انتظار دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: رفع ابهام در اجرای دستورات قضایی با طرح سئوال از مقام قضایی یا قاضی کشیک می‌تواند در بهبود کیفیت خدمات و ارتقای امور نقش به سزایی داشته باشد.

طهماسبی، تسریع کار مردم را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: تسهیل در امور مربوط به مردم و کاهش زمینه‌های اصطکاک کاسته سبب افزایش آرامش مردم و کاهش پرخاشگری مراجعین می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، در خصوص برخی از حوادث ناگوار جاده‌ای در استان نیز اظهار داشت: نیروی انتظامی می‌تواند با ارائه دقیق آمار تصادفات و مشخص نمودن نقاط حادثه خیز، دستگاه قضایی را برای پیگیری این امر کمک نماید.

وی با اشاره به حادثه اتوبوس منجر به فوت زائران پاکستانی، گفت: بخشی از علت واقعه متوجه مشکلات خودرو و عدم استاندارد بودن آن، ناآشنایی راننده با جاده‌های ایران و... بوده، اما بخش دیگری نیز با مشکلات جاده و یا عدم راهنمایی درست از وضعیت راه‌ها و عدم ارائه مشاوره مناسب جهت انتخاب بهترین و ایمن‌ترین مسیر‌ها مرتبط بوده است. 

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه فرمانده انتظامی استان و چند تن از روسای پلیس‌های تخصصی به بیان نظران و بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار