معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: به زودی فاز نخست پروژه بازچرخانی پساب در استان افتتاح می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - علی ارمی گفت: پروژه بازچرخانی پساب حداکثر تا خرداد سال  آینده به بهره برداری می‌رسد که در نتیجه آن می‌توان به پایدار شدن آبخوان منطقه امیدوار بود.

او گفت: پس از طرح ایده این پروژه، نسبت به انجام مطالعات آن از سوی مشاور اقدام شد، کلیات طرح نیز در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مصوب و عملیات طراحی و تهیه نقشه‌های اجرای پروژه توسط واحد فنی طرح و توسعه ظرف ۲ ماه انجام شد.

به گفته این مسئول در پاییز امسال تامین اعتبار مربوط به بخش تامین لوله و اجرا از منابع داخلی شرکت اخذ و فرایند برگزاری مناقصه نیز در حال انجام است.

ارمی می گوید: با برنامه ریزی انجام شده از اوایل اسفند امسال، عملیات احداث خط لوله آغاز می‌شود و حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ فاز اول پروژه به بهره برداری می‌رسد.

ارمی، خط لوله به طول چهار هزار و ۳۰۰ متر از لوله GRP به قطر ۴۰۰ میلیمتر به همراه نصب شیرآلات و اتصالات مربوطه و حفر و آماده سازی ۳ حلقه چاه جذبی به عمق ۳۰ متر را از مشخصات کلی فاز یک پروژه مورد اشاره اعلام کرد.

او می‌گوید: استفاده مجدد از بازچرخانی پساب زمانی اهمیت می‌یابد که افزایش روز افزون جمعیت، کاهش نزولات جوی و خشکسالی در سالیان اخیر باعث کاهش سطح آب منابع زیر زمینی و کاهش منابع سطحی شده و بشر را مجبور کرده به دنبال استفاده از منابع آبی جدید باشد.

ارمی گفت: امروزه پساب تصفیه شده حاصل از تصفیه خانه‌های فاضلاب به عنوان یک منبع جدید و دائمی مورد توجه کارشناسان جهت جبران کمبود آب قرار گرفته است و لذا به روش‌های گوناگونی می‌توان از پساب تصفیه شده استفاده کرد و جلوی هدر رفت آب را گرفت.

انتهای پیام/و

برچسب ها: انتقال آب ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.