هند نخستین سامانه دفاع موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ خریداری شده از روسیه را تا آوریل در مرز مشترک با چین مستقر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - پنج واحد دفاع موشکی اس-۴۰۰ برای مقابله با تهدید چین در مناطق مرزی با هند مستقر خواهند شد که یکی از آن‌ها در آوریل و بقیه تا سال آینده شروع به کار می‌کنند. دولت هند جزییات بیشتری از این تصمیم اعلام نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه و هند قراردادی به ارزش ۵.۴۳ میلیارد دلار برای تامین سامانه اس-۴۰۰ در اکتبر ۲۰۱۸ امضا کردند. سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ تریومف خریداری شده از روسیه قادر است هواپیما‌های متخاصم را از فاصله ۲۵ تا ۲۴۹ مایلی ساقط کند.

تنش‌ها در «لداخ» منطقه مابین هند و چین به مه ۲۰۲۰ برمی‌گردد. در جریان چند مورد درگیری بین یگان‌های نظامی دو کشور در این منطقه، طرفین، حضور نظامی خود را در مرز مذکور افزایش داده و با توافق برای خروج نیروها، مذاکراتی را انجام دادند. اما کمی بعد رسانه‌ها از شکست سیزدهمین دور مذاکرات هند و چین برای حل اختلافات در این منطقه مرزی خبر دادند.

وزارت امور مدنی چین چندی پیش تصمیم گرفت ۱۵ منطقه مرزی با هند را در تبت جنوبی مجددا نامگذاری کند که این تصمیم، اعتراض دولت دهلی‌نو را در پی داشت.

هند و چین چند دهه است که بر سر تملک برخی اراضی با یکدیگر اختلافاتی دارند. دو کشور همچنین سابقه یک جنگ مرزی در سال ۱۹۶۲ را در کارنامه دارند.

همزمان با اتهام زنی دهلی نو و پکن به یکدیگر طی سال‌های گذشته، دو طرف سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود که به «خط کنترل واقعی» معروف است، منطقه‌ای را از آن خود کنند.

افزایش شمار نیرو‌های نظامی چینی در بسیاری از نقاط منطقه مرزی مورد مناقشه با هند در تبت و قرار گرفتن آنان در مقابل نیرو‌های هندی، باعث نگرانی دهلی نو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار