امدادرسانی به ۱۲ مادر باردار توسط فوریت‌های پزشکی در کردستان

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از دیروز و همزمان با شروع بارش سنگین برف به ۱۲ مادر باردار در استان امدادرسانی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  رضا پیرا گفت:از دیروز و به دنبال بارش برف و کولاک شدید امداد رسانی به مادران باردار هم در روستا‌ها و هم شهر‌های استان انجام گرفت چرا که ارتفاع برف در برخی از مناطق شهری هم به بیش از ۵۰ سانتی متر رسیده است.

پیرا می گوید: یکی از مادران باردار اهل روستای شاهینی در ۲۰ کیلومتری کامیاران بود که در سی و هفتمین هفته بارداری دچار مسمویت حاملگی شده بود و نیرو‌های اورژانس بعد از پنج ساعت توانستند این مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل کنند.

به گفته او: یک مادر باردار ۳۶ ساله در روستای سوییچ و مادر دیگری در روستای بوالحسن بانه از دیگر مواردی بودند که به یکی از آن‌ها امدادرسانی شد وبرای دیگری نیز در تلاش هستیم تا به مرکز درمانی منتقل شود.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سه مورد هم در روستا‌های مریوان داشته ایم که نیرو‌های امدادی با تلاش شبانه روزی و طی کردن مسیر سخت گذر و برفی سه مادر ۱۹، ۲۵ و ۲۲ ساله را روانه مراکز درمانی شهری کردند.

پیرا گفت: یک مادر باردار ساکن روستای دزلی از توابع سروآباد، یک مادر در داخل شهر سنندج، مادر ۳۳ ساله در داخل شهر سقزو یک مادر ۳۸ ساله در روستای دالوی سقز و مادر ۱۸ ساله مریوانی در داخل شهر هم از دیگر مواردی بود که به آن‌ها امدادرسانی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.