وزرای خارجه آلمان و روسیه امروز با یکدیگر دیدار و درباره بحران اوکراین و پروژه نورد استریم ۲ گفت‌و‌گو کردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان- وزیر خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) با سرگئی لاوروف، همتای روس خود دیدار کرد.

به گزارش دویچه وله، وزیر خارجه آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که برگزار شد، اعلام کرد که استقرار نیرو‌های روس در مرز اوکراین «هیچ دلیل قابل درکی ندارد» و «سخت است که آن را به عنوان یک تهدید نبینیم».

او همچنین در پاسخ به سوالی که در مورد تحریم‌های احتمالی کشور‌های غربی علیه روسیه مطرح شد، اعلام کرد که آلمان نیز مجبور است از این تحریم‌ها پیروی کند، حتی اگر بهای سنگینی داشته باشد.

از سوی دیگر وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالاتی که در مورد مذاکرات این کشور مطرح شد از مثبت، اما آرام بودن روند مذاکرات با آمریکا بر سر بحران اوکراین خبر داد. او همچنین تاکید کرد که پروژه نورد استریم ۲ نباید سیاسی شود.

وی همچنین گفت روسیه درخواست های مربوط به اقدامات نیروهای مسلح خود در خاک خود را نخواهد پذیرفت.

مذاکرات امنیتی روسیه و مقامات آمریکایی بدون حضور اوکراین چندی پیش برگزار شد. در این مذاکرات روسیه طرحی برای کاهش تنش‌ها بین دو کشور پیشنهاد داد.

گفتنی است آبان ماه امسال، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌ جمهور اوکراین ادعا کرده بود که صدهزار نیروی روسی در مرز با اوکراین مستقر هستند و این حضور نظامی را تهدید تلقی کرده بود. این در حالی است که دیگر مقامات اوکراین معتقدند که چنین تعدادی از سرباز برای حمله نظامی کافی نیست.

روسیه نیز بار‌ها از عدم تمایل خود برای افزایش تنش با اوکراین سخن گفته و اعلام کرده که تبلیغات رسانه‌های غربی و تحریکات ناتو باعث افزایش تنش‌ها در منطقه شده است.

آلمان به عنوان یکی از اعضای ناتو اکنون موضعی میانه در تنش‌های اخیر اتخاذ کرده است. چرا که پروژه رو به افتتاح نورد استریم ۲ قرار است گاز را مستقیما از روسیه به آلمان برساند. پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا حد زیادی از بحران کمبود سوخت در اروپا بکاهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار