مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: از ابتدای امسال ۵۶۰۰ فقره پرونده تخلف مرتبط با حوزه بهداشت، درمان و دارو در این استان تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - غلامرضا سالاری گفت: بنا به حساسیت پرونده‌های حوزه بهداشت و درمان و دارو، با توجه به ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه، مقرر شده در رسیدگی به این پرونده‌ها، احکام قاطع و بازدارنده بوده و مجازات اشد برای متخلفان اعمال شود.

او، تعداد پرونده‌های متشکله در این بخش از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در فارس را ۵۶۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: بیشترین فراوانی این پرونده‌ها مربوط به رعایت نکردن مقررات بهداشتی توسط صاحبان صنوف بوده که حدود ۴۰ درصد پرونده‌ها را شامل شده است.

سالاری با بیان اینکه بر اساس مصوبه ۲۵ دیماه امسال هیئت وزیران، جرایم نقدی قانون نظام صنفی افزایش داشته است؛ از اجرایی شدن قریب الوقوع این قانون خبر داد.

او گفت: بر اساس قانون جدید، جریمه‌های رعایت نشدن مقررات بهداشتی توسط اصناف تا ۴۰ میلیون ریال افزایش داشته است بنابراین از کسبه و بازاریان تقاضا داریم که نهایت دقت و حساسیت را در این رابطه داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به اقدامات نظارتی این اداره، گفت: گشت‌های مشترک این ادره کل با همکاری شبکه‌های بهداشت و اتاق اصناف در فارس حضوری فعال دارند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی از جانب واحد‌های تولیدی یا اصناف، نسبت به تشکیل پرونده و اعمال قانون اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار