استاندار زنجان گفت: شهرستان ابهر در شاخص‌های کلان اقتصادی از متوسط استانی بالاتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - افشارچی عصر دیروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ابهر گفت: ابهر قابلیت رشد به سطوح بالاتر در سال‌های آینده را داراست.

او بااشاره به اینکه سیستم ارجاع و پیگیری دقیق و درستی در استان نداریم، گفت: برای حل این مشکل در حال راه‌اندازی سیستم ارجاع و پیگیری هستیم تا هرکاری که تعهد می‌شود، توسط مسئول مرتبط اجرایی شود و در صورت کوتاهی با مسئول مربوطه حتماً برخورد خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار در استان و نیاز این‌پروژه‌ها به اعتبار، می گوید: موظفیم این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم که یکی از راهکار‌ها در این زمینه، استفاده از اعتبارات دولتی است، اما با توجه به وضعیت موجود باید با مولدسازی راهکار جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها و تامین اعتبارات گام برداشت.

افشارچی با یادآوری اینکه برای تکمیل برخی از پروژه‌ها می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد، گفت: در حال حاضر باید طرحی نو درانداخته و روش‌های متفاوتی اتخاذ کنیم و تا جایی که ممکن است سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام دولتی که بر زمین مانده تبدیل به خروجی‌های مولدی شود که مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند.

به گفته استاندار زنجان نگاه صرف به دست دولت و توقع اعتبار دولتی در برهه فعلی به صلاح نیست و مدیر واقعی آن است که روش‌های جدیدی برای تولید ثروت و به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره به کار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تأکید بر اینکه ابهر در شاخص‌های کلان اقتصادی از متوسط استانی بالاتر است، گفت: این شهرستان دروازه ورود به استان از مرکز کشور است، با این تفاسیر ابهر باید نقش مهم‌تری در اقتصاد زنجان ایفا کرده و به سطح بالاتری برسد.

به گفته استاندار زنجان متوسط رشد اقتصادی استان در ۹ سال گذشته ۹ دهم درصد بوده، در حالی که استان‌های همجوار بالاتر است  و برای رشد توسعه استان در کنار گذشتن از مسائل ریز باید نگاهی کلان به موضوع اقتصاد داشته باشیم تا به رشد مورد نظر برسیم که این نگاه‌ها در شهرستان‌ها نیز باید جاری شود.

بازدید از واحد تولیدی پویا رئیس و افق‌کاران فولاد، بازدید از پروژه نیمه‌تمام ورزشگاه سه‌هزار نفری، بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های کفش هیدج، بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح راه‌آهن صائین‌قلعه، دیدار با امام جمعه ابهر، حضور در مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های سفر استاندار زنجان به ابهر بود.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.