معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان:

سمنانی‌ها ۳۲ درصد بیشتر صدقه پرداخت کردند

رجب زاده گفت: مجموع مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان پنج میلیارد و ۳۹ میلیون تومان بود که حاکی از افزایشی ۳۲ درصدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان -  حمیدرضا رجب زاده معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: سال ۱۳۹۹ در همین مدت مردم استان سمنان سه میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده بودند.

هر شهروند سمنانی در سال ۱۴۰۰ روزانه ۲۹ تومان و ماهانه حدود ۸۷۰ تومان صدقه پرداخت کرد.

پرداخت صدقه از طریق روش‌های نوین کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در کمک‌رسانی به افراد نیازمند را به همراه دارد.

صدقه‌های جمع‌آوری‌شده در سرفصل‌های تأمین جهیزیه، هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، مسکن، درمان و پرداخت تسهیلات به افراد تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان هزینه می‌شود.

نسبت به جمعیت بیارجمند با سرانه صدقات پرداختی روزانه هر نفر ۶۱ تومان، شهرستان آرادان با ۵۴ و دامغان با ۴۷ تومان، برترین‌ها در پرداخت صدقه در سال ۱۴۰۰ بودند.

 این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و شیوه‌های نوین صورت پذیرفت و این نهاد درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به‌ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی اقدام کند.

 کد‌های «کیو آر» در قالب برچسب توسط نیرو‌های مشارکت‌های مردمی ادارات کمیته امداد استان بر روی صندوق‌های صدقات خانگی، اماکن و معابر نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود.

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های کد «کیو آر» ذخیره اطلاعات تماس است.

مردم نیک اندیش استان سمنان می‌توانند با نصب "اسکنر بارکد" در تلفن همراه هوشمند خود به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکان صدقات شوند و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

انتهای پیام/ ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.