مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان از فعالیت ۱۹۶ واحد مرغداری دارای پروانه بهره برداری در این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نصیرایی گفت: از ابتدای امسال ۱۲ هزار تُن گوشت سفید در شهرستان درمیان تولید شده که نسبت به پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است و پیش‌بینی می‌شود مقدار تولید مرغ شهرستان تا پایان امسال به بیش از ۱۵ هزار تُن برسد.

تعداد واحد‌های مرغداری دارای پروانه بهره‌برداری در شهرستان درمیان ۱۹۶ واحد است که جوجه‌ریزی‌های انجام شده امسال تاکنون در ۱۴۰ واحد بوده است و پنج میلیون و ۲۸۴ هزار جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری این شهرستان انجام شده است.

نصیرایی درخصوص تعیین تکلیف واحد‌های مرغداری فاقد مجوز در این شهرستان گفت: تعداد این واحد‌ها حدود ۱۲۰ مورد است و بیشتر آن‌ها مشکلاتی از قبیل حرایم نزدیکی به راه، نزدیکی به روستا و نزدیکی به واحد‌های صنعتی مجاور دارند که برخی موفق به اخذ پروانه دامداری غیرصنعتی شده‌اند و مابقی واحد‌ها در حال تعیین تکلیف هستند.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: بی‌ثباتی بازار مرغ، نبود نقدینگی در واحد‌های تولیدی، کمرنگ بودن صادرات مرغ و التهاب بازار نهاده‌های دامی از مهمترین مشکلات پرورش‌دهندگان مرغ است اما کیفیت مرغ تولیدی درمیان توسط کارشناسان دامپزشکی در حد مطلوب ارزیابی شده است.

نصیرایی اضافه کرد: در جهت تکمیل چرخه تولید این بخش، در سال ۱۳۹۹ مجوز احداث واحد تولیدی خوراک دام و طیور در شهرستان صادر شد.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت حدود هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی اسدیه در حال احداث است و با فعالیت این واحد تولیدی سالانه ۲۰ هزار تُن خوارک آماده دام و طیور تولید خواهد شد؛ همچنین ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار خواهند شد.

سرمایه مورد نیاز برای اجرا و تکمیل این پروژه بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

نصیرایی گفت: براساس پیش‌بینی انجام شده، قرار بود این کارخانه اواخر امسال به بهره‌برداری برسد که به دلیل تورم بالا و شیوع کرونا، سال آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

درمیان دومین تولیدکننده گوشت سفید در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.