نخستین همایش «حقوق و رسانه» در اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور استادان دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویانی که در این حوزه تحصیل کرده‌اند برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان -  حسن گروسی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما از برگزاری نخستین همایش «حقوق و رسانه» در اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد و از استادان دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویانی را که در این حوزه تحصیل کرده‌اند دعوت کرد در این همایش مشارکت کنند.

نخستین همایش «حقوق و رسانه» در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و مقالات ارائه شده در این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهد شد. فرصت ارائه چکیده مقالات تا ۱۵ اسفند ماه و ارائه اصل مقالات تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

گروسی هدف از برگزاری نخستین همایش ملی «حقوق و رسانه» را «پرداختن به بخشی از موضوعات مغفول و در همین حال اساسی» برای رسانه‌های کشور به طور عام و رسانه ملی به طور خاص توصیف کرد.

محور‌های این همایش «حق دسترسی به اطلاعات و اخبار و الزامات آن»، «حق بر پاسخگویی در رسانه ها»، «مبانی و الزامات اسلامی سیاستگذاری حقوق مخاطب در رسانه»، «رسانه و تامین نظم اجتماعی»، «سواد رسانه ای» و «حق مخاطب در فضای مجازی» هستند.

گروسی تاکید کرد قصد داریم در این همایش ضمن مواجهه با مسائل مبتلا به رسانه ملی به عنوان ابر رسانه کشور، به مهم‌ترین موضوعات حقوقی که رسانه‌های نوپدید، مکتوب، دیداری و شنیداری نیز با آن مواجه‌اند، بپردازیم.

معاون رئیس رسانه ملی خبر داد شورای علمی این همایش در هفته جاری با حضور اساتید برجسته حقوق و رسانه برگزار می‌شود.

محسن اسماعیلی دبیر علمی و علی کربلائی حسینی مسئول روابط عمومی این همایش ملی هستند.

رئیس همایش ملی «حقوق و رسانه» خبر داد بنا داریم دومین همایش را با عنوان اختصاصی «تنظیم‌گری و نظارت رسان‌های» در آذر ۱۴۰۱، همایش سوم را با عنوان «آینده پژوهی حقوق و رسانه» در اردیبهشت ۱۴۰۲، همایش چهارم را با عنوان «عدالت رسانهای» در آذر ۱۴۰۲ و همایش پنجم را با عنوان «رسانه و خانواده و سبک زندگی اسلامی- ایرانی» در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار کنیم.

زیرمحور‌های عناوین نخستین همایش «حقوق و رسانه» در پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما در اختیار علاقمندان قرار گرفته که با مراجعه به نشانی dlpirib.ir در دسترس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، حقوق و رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار