جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حمایت از مردم یمن خواستار پایان تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - خالد البطش، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین گفت جنگنده‌های عربی به جای یاری قدس و فلسطین، غیرنظامیان بی دفاع را در یمن هدف قرار می‌دهند.

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تظاهرات مردمی که به درخواست این جنبش در نوار غزه برگزار شد، حمایت خود را از ملت محاصره شده یمن علیه جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی اعلام و این جنایت‌ها و کشتار‌ مردم بی دفاع را محکوم کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، پرچم یمن و تصاویر رهبران شهید جنبش جهاد اسلامی را در کنار تصاویر فرماندهان شهید محور مقاومت به اهتزاز درآوردند تا بر محوری بودن مسئله یمن تأکید کنند.

"خالد البطش" از رهبران جنبش جهاد اسلامی در سخنانی در این تظاهرات گفت: دیگر هیچ راهی پیش روی ما نمانده است جز اینکه با صدای بلند از بی گناهان حمایت کرده و کشتار بی گناهان را در یمن محکوم کنیم. این جنایت‌های محکوم و مردود علیه ملت یمن، لکه ننگی بر پیشانی همه طرف‌هایی است که در آن مشارکت دارند.

وی با انتقاد از ائتلاف متجاوزان سعودی به دلیل کشتار غیرنظامیان، ادامه داد: جنگ بیهوده و دیوانه وار علیه یمن فقط در راستای خدمت به اسرائیل و تأمین منافع آمریکا در منطقه قرار دارد. جنگنده‌های عربی به جای یاری قدس و فلسطین، غیرنظامیان بی دفاع را در یمن هدف قرار می‌دهند. ارتش‌های عربی به جای تلاش برای آزادی فلسطین، فقط از تاج و تخت‌های حکّام و نظام‌های سیاسی حاکم محافظت می‌کنند. هیچ ائتلاف عربی تاکنون از فلسطین یا لبنان علیه رژیم اشغالگر حمایت نکرده است. ما خواستار تشکیل ائتلاف عربی برای حمایت از غزه و فلسطین با مال و سلاح هستیم.

البطش تصریح کرد: از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم برای متوقف کردن تجاوز علیه یمن وارد عمل شوند. ما برگزاری تظاهرات علیه حملات به یمن و بلند شدن صدای همه اقشار امت را برای متوقف کردن این حملات خواستاریم و تأکید می‌کنیم راه آزادسازی قدس با حملات هوایی ائتلاف متجاوز علیه بیگناهان یمنی هموار نمی‌شود.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: میلیارد‌ها دلاری که در یمن هزینه شد و همچنین کشته شدن نظامیان سعودی و سودانی، دستاوردی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

خالد البطش در پایان گفت:‌ ای مردم یمن و اهالی صنعا، ما در کنار شما هستیم و با شما علیه ظلم و کشتاری می‌ایستیم که خودمان نیز مدت‌ها است از آن رنج می‌بریم. ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم مسیر ما از غزه تا یمن یکی است و همه با هم برادریم. ما از غزه به یمنی عربی درود می‌فرستیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: فلسطین ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اسر ائیل هيچ غلطی نمی‌تواند بکند.
آخرین اخبار