ناسا برای حل مشکل غذای فضانوردان جایزه یک میلیون دلاری در نظر گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - ناسا قصد دارد تولید منبع سوخت حیاتی یعنی غذا را در فضا ارتقا دهد. این فناوری به فضانوردان کمک می‌کند تا در ماموریت های فضایی طولانی مدت، انرژی لازم برای کشف ناشناخته های بزرگ را کسب کنند.

به گزارش ناسا، با هماهنگی آژانس فضایی کانادا، ناسا از مردم می‌خواهد که به توسعه فناوری‌های تولید مواد غذایی پایدار کمک کنند که به حداقل منابع نیاز دارند و زباله‌های کمی  را نیز تولید می‌کنند. این مسابقه که چالش غذایی در فضای عمیق نامیده می‌شود، از تیم‌ها می‌خواهد تا نمونه‌های اولیه فناوری‌های تولید مواد غذایی را طراحی کرده و به نمایش بگذارند.

همان طور که می‌دانید با گذشت زمان، تمام خوراک‌ها ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. این بدان معناست که برای یک ماموریت چند ساله به مریخ، آوردن مواد غذایی از پیش بسته بندی شده نه تنها تمام نیاز‌های حفظ سلامت فضانوردان را برآورده نمی‌کند، بلکه باعث به خطر افتادن جان آن‌ها نیز می‌شود.

راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل سیل و خشک‌سالی

گزارش‌ها حاکی از آن است که ناامنی غذایی یک مشکل مهم در جوامع شهری و روستایی زمین به حساب می‌آید؛ بلایایی که می‌تواند زنجیره تامین را مختل کند. توسعه راه‌ حل‌های سیستم غذایی پیشرفته فشرده از طریق طرح‌هایی مانند چالش تولید غذای محلی در فضای عمیق می‌تواند ارائه راه‌ حل‌های جدید برای پاسخ‌های بشردوستانه به سیل، خشکسالی و فناوری‌های جدید برای استقرار سریع پس از بلایا، کاربرد داشته باشد.

 رفع مشکل  غذای فضانوردان

براساس گزارش‌ها، ناسا و آژانس فضایی کانادا برای انجام فاز ۲ چالش غذا در فضای عمیق، با هدف توسعه فناوری‌های سیستم تولید مواد غذایی برای ماموریت‌های طولانی مدت در اعماق فضا، هماهنگ شده‌اند. جیم رویتر، معاون مأموریت فناوری فضایی ناسا گفت: "تغذیه فضانوردان در دوره‌های طولانی به محدودیت‌های سفر فضایی و راه‌ حل‌های نوآورانه نیاز دارد. فشار بر مرز‌های فناوری مواد غذایی، کاشفان آینده را سالم نگه می‌دارد و  می‌تواند به تغذیه مردم در فضا کمک کند".

در مرحله اول چند تیم برنده چالش رفع مشکل غذای فضا شدند؟

در اکتبر سال ۲۰۲۱، مرحله اول چالش غذا به اوج خود رسید، زیرا ناسا به ۱۸ تیم در مجموع ۴۵۰ هزار دلار برای مفاهیم آن‌ها در زمینه فناوری تولید مواد غذایی که محصولات خوش طعم و مغذی را تولید می‌کنند، اعطا کرد. رویتر گفت: "ما از ادامه همکاری با آژانس فضایی کانادا برای انجام مرحله بعدی این چالش و شناسایی راه حل‌ها از سراسر جهان هیجان زده هستیم."

ناسا اکنون از تیم‌های جدید و فعلی دعوت می‌کند تا وارد فاز ۲ شوند و نمونه‌های اولیه مواد غذایی خود را برای داوری تولید کنند. شرکت کنندگان علاقه‌ مند از آمریکا می‌توانند در مرحله ۲ برای بخشی از یک جایزه تا سقف ۱ میلیون دلار رقابت کنند. 

چالش غذای عمیق فضایی از رقبا می‌خواهد که یک فناوری یا رویکرد تولید غذا ایجاد کنند که به طور بالقوه بتواند در یک سیستم غذایی کامل ادغام شود تا خدمه چهار نفره را در یک ماموریت سه ساله فضایی حفظ کنند. هر چیزی که برای نگهداری، تهیه و تحویل غذا به خدمه از جمله تولید، پردازش، حمل و نقل، مصرف و دفع زباله که برای فضانوردان مورد نیاز است، باید در نظر گرفته شود. فناوری‌های پیشنهادی مانند سیستم‌های رشد گیاهان، محصولات غذایی تولید شده و راه‌ حل‌های آماده می‌تواند گزینه‌های متنوعی را در اختیار خدمه آینده قرار دهد که تغذیه روزانه مورد نیاز را فراهم کند.

چالش رفع مشکل غذا

فاز اول چالش غذا

در فاز ۱، داوران ناسا، موارد ارسالی آمریکا را بر اساس مواد غذایی که تصور می‌کردند گروه بندی کردند. در میان طرح‌ها، سیستم‌های مختلفی وجود داشت که از پیچیده تا بسیار ساده را شامل می‌شد. تیم‌ها فناوری‌هایی را برای تولید غذا‌های آماده مانند نان و همچنین پودر‌های کم‌ آبی که می‌توانند به محصولات غذایی تبدیل شوند، پیشنهاد کردند. سایر فناوری‌ها شامل گیاهان و قارچ‌های کشت‌ شده یا مواد غذایی مهندسی شده مانند سلول‌های گوشتی هستند که همگی می‌توانند توسط خدمه در مأموریت‌های فضایی عمیق تولید شوند.

همه تیم‌های شرکت‌کننده در فاز ۱ چالش شرایط ثبت‌ نام برای ورود به فاز ۲ را نیز دارند. از تیم‌های جدید استقبال می‌شود و به شدت تشویق می‌شوند تا پس از ارائه اطلاعات ثبت‌ نام مورد نیاز، تا تاریخ ۲۸ فوریه، در این چالش شرکت کنند. شرکت‌کنندگان علاقه‌ مند از آمریکا می‌توانند تنها برای بخشی از مسابقه شرکت کنند. آژانس فضایی کانادا میزبان یک مسابقه موازی با درخواست و فرآیند داوری جداگانه و همچنین جایزه خود برای تیم‌های کانادایی شرکت کننده است.

واجد شرایط دریافت جوایز پولی

چالش غذای فضای عمیق یک چالش صد ساله ناسا است. چالش‌های صد ساله بخشی از جوایز و برنامه جمع‌سپاری در اداره مأموریت فناوری فضایی ناسا در مقر این سازمان است و در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل، آلاباما مدیریت می‌شود. کارشناسان موضوعی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون و مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا از این رقابت حمایت می‌کنند. ناسا با مشارکت بنیاد متوسلاه، رقابت بین المللی در آمریکا  را اداره می‌کند.


بیشتر بخوانید


گزارش از نرگس امام جمعه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام نخوچی را آرد کرده مقداری عسل طبیعی به آن اضافه می کنیم در فضا استفاده می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
استفاده جلبک های خوراکی را توسعه دهیم غذاهای فضایی را پیدا می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آزمایشگاههایی که 100متر زمین را کنده اندیا بیشتر وبار های الکتریکی را خشن باهم برخورددمیدند باعث شده اند .
آتشفشانهای زیرزمینی فعلایت خود را بدست بیارند واز این رو غارتگرانی که زمین را دوشیده اند باعث شده است فضای درونی خالی تر شود واکسیژن به منبع فعالیت آتشفشانهای زمین نیروی خود را یا انرژی خودرا بدست بیاورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
وقتی شیعی بدونه نور به محدوده زمین برسد ودربرابر خورشید قرار بگیرد ماه نیروی از دست رفته خود را دوباره بدست می آورد اگر خورشید نتواندنیروی  شیعی بدونه نوررا به ماه ارسال کند خود زمین نیرو را دریافت میکند وماه انرژی میگیردودوباره شیع بدونه نور دور میشود اگر دراین. آخرین حالت زمین نتواند نیرورا دریافت کند وماه را انرژی دهد خود حالت دفاعی میگیرد وآن را به سمت خود میکشاند وبه درون جو آتش وارد میکند وآن را در پهنای آبی خود فرو میبرد وتجزیه وتحلیل میکند .این اتفاق نیرو وقتی رخ میدهد که زمین از هرگونه انرژی ومواد عالی خالی شده است وبه بیرو جو رفته است وشیع های بدون نور را به سمت خود کشانده است .اگر این روند ناتمام باقی بماند زمین دچار لرزش شدید میشود وامکان دارد تا آمدن شیع بدونه نور دیگر به همین شکل باقی بماند.وزندگی را سخت کند.وزمین دچار بی آبی و بی مواد عالی بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شیئی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ازنظر خدا آفریده شدهای گردشی آن .میزانندوبصورت تساو برهم گردش دارند
وهرگونه کم شدن وزیادشدن آفریدهای گردشی آن باسرعت های بالاتر گردش میکنند باهم برخورد میکنند.ودر موقع های که به هم احتیاج داشته باشند. هم نیرو میدهند یا با کوبش است یا بدون کوبش واین اتفاقها نشان است که تعادل تساو کم وزیاد شده است.ومیزان بیشتر به بالا وپایین میرود وامکان دارد تراز آن به سمت ستاره آتش  ویا همان خورشید کشیده شود ویا از آن دور شود.ویا ستاره نور یا همان ماه هم به تنگا بیفتتد وزندگی آبی را سخت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
به حتم تا بحال مادون قرمز را شنیده اید یا فرح سرخ
همان تششعات گرمای خورشید است وهر چیزی که گر ما داشته باشد اشعه مادون قرمز است.
مادون قرمز به صورت خط باریک انتشار میشود واین انتشار از خورشید هر خط آن بین سه ستاره را وسیارات دور آن را تنظیم میکند ودرحالت آخر که این بین ها فاصله آنها کم شود ستاره آتش پوسته گیرش آن عمل خواهد کرد ودوباره آنان را دورتر میکند
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۲:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
.دانشمندان ستاره شناس چیز دیگری گفته اند.ستاره آتشی که چنوقت پیش دیده اند منفجر شده است.اما از نظر من دردید از قدرت خدا. این علت بخاطر این است که سه ستاره به فاصله کمتر از خود رسیده اند وآنان در هر طرف این ستاره آتش میخواهند باشند وتعداد 3 بودن هم هر چقد میخواد باشد وسیاره های گازی واسیدی هم به آنها
نزدیکتر شده اند واین علت باعث میشود ستاره ای که مرکز گرانشی آن را برعهده دارد نقطه های گیرش آن بسیار داغ شود و در موقع بیشتر شدن فاصله ها حرارت به بیشترین نقطه خود میرسد وباعث میشود پوسته ستاره آتش منفجر شود وتششعات میدان قدرتی آن آنها را از هم دورتر کند .وگرد وغبار آن کمی برروی همان ستاره آتش و کمی به ستاره ها وسیاره دور وکمی هم در هوا باقی خواهد ماند.وبا گذشت زمان دوباره ستاره حجم خود را بدست می آورد از سیاره گازی واسیدی.
همینطور که ستاره آتش ما  از سیاره خاکی ودیگرها ی گرانشی مرکزی خود بدست می آورد.واین بدست آمده از هرنوع میدان دارخود هست ودر پوسته ستاره آتش نشسته ومیزان را میسنجد ودوباره عمل میکند در موقع خطر .
این خطر برابر هشدار ستاره آتش است .واین ستاره میدان خود را حفظ و به تنهایی براطراف خود مسلط است  این تسلت برابر آن است که ستاره آتش با ستاره آتش مقابل خود درهر صورت در هرکجا با فاصله هایی که گویا به چشم میبینی ویاکه  اصلن در ذهن تو هرگز گنجانده نخواهد شد ارتباط خود را حفظ میکنند. وچرخش کنندهایی که وسط آنها سیاه است  درهمه جهت به این میدانها تسلط دارند وحالت مکندگی باگردش خود دارد. ومیتواند حرارتها را بسنجد وهم خنک کنند و هم میتواند به علتهایی آنهارا بکشد و تحت میدان خود دهد و میدان آن بیشتر از قبل داغتر میشودوباعث شود نتواند میدان خود را سرد کند وهمچنان ستاره گان وسیارهای میزبان خود  به هم نزدیک شده اند وستارهای آتش عمل کرده اند واگر این موقع نتواند تسلت پیداکند از لحاظ حرارت میتواند یک فاصله نشان مقابل از هر جهت خود را به یکباره درخود بکوبد وبه أن اضافه تر شود. و این امرها فقط در تحت پروردگاریکتا  امکان پذیر است که چه موقعی کجا نابود شود وکجا آباد شود.من فقط ذهن خود را نوشته ام.
درمورد ستاره آتش ما با این تفاوت که ستاره آتش ما .سیاره نور دارد حتی میتوان آن را  یک ستاره نور سرد دانست.دربرابر خورشید واین باعث میشود که ستاره آتش زمین را نسوزاند .هر کم کاستی از هردوسیاره با عث میشود
ستاره آتش حجم خود را بدست بیا ورد که در موقع خطر عمل کند وهشدار مکان وحفظ  قدرت تشععات آن انتشار شود.
من میتوان اینگونه گفته خود را اثبات کنم برا عقل خودم.و اگر توجه کنی اشکال هندسی روی ستاره را  آتش خواهی دید
Iran (Islamic Republic of)
یو
۰۲:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
یه مشکل برازمین حال پیداشده یکی این که غارتگران روزی خودزمین را بیش حد برداشت میکنند ویکی دیگه که غارتگران روزی انسانهارا خرج فضامیکنند.یکی دیگه که غارت گران دارو درمان زمین را قطع کرده اند.یکی دیگه غارتگران زمین را کوبانده اند با آتش نعره دار.حال  عامل زمین تکان خورده است.وسنگهای بزر گ جابه جاشده  وبیشتر  رگهای خود را مسدود کرده وغارتگران آب رودها وجوب هارا خوشکانده اند حرارت زمین بیش حد بالا رفته وزمین از سر های خود بیشتر رشد کرده واین حرارت میتواند زمین را بسوزاند وزندگی را سخت کند وهرچقدر زمین سوخته ترشود خورشید بزرگتر میشود وماه هم دربرابرش پژمرده میشود ونیروی کافی رانمیتواند اعمال کند.واین غارترگران که از زمین شیعی ساخته اند وزمین را دوشیده اند وبه فضا رفته اندچون جنس مخالف را به فضا سوق داده اند همچنان دیگر جنس های مخالف باسرعت های بالاتر به طرف زمین کشانده میشوند واین امکان را دارد که دیگر ستارگان به طرف زمین سوق داده شوند وهمچنان زمین مثل جهنم داغ شود وزندگی جهنمی دنیوی را شاهد باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
یو
۰۲:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
هیچ موجودی در فضا. بدنه پشتیبان زمین جان سالم بدر نخواهد برد وزمین هم اگر خالی شود هیچ موجودی درآن زنده نخواهد بود .برخلاف میلم دوستم ندارم اینم بگم.ولی فقط محصول درخت بلوط هست که پنجاه سال طول میکشد به بار بشیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
کله پاچه بخورند. تا یک هفته سیرند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد نجیبیان
۰۹:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام همانطور که اتم به عنوان کوچکترین و کارآمدترین ماده در دنیا کشف شد، حتما با عنایت پروردگار این موضوع نیز حل می شود. خدا در قرآن میفرماید ما حواسمان به دور ترین نقطه برای دادن روزی هست. خداوند در جایی دیگر در قرآن میفرماید که در آن دنیا به چیزی احتیاج نخواهید داشت؛ منظور گرفتار خوردن و آشامیدن نیستید. کارها و اتفاقات دیگری در انتظار توست و حتما شما خواهید توانست بشریت را به اوج قله علم برسانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
چه ربطی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
جایزه یه پراید اس ایکس 170 میلیونی که میشه کره ماه رو سوراخ کرد بدون کیسه هوا
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۱:۱۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اره
آخرین اخبار