هشدار جدی؛

آغاز پیک ششم کرونا در آذربایجان غربی/اومیکرون به سویه غالب تبدیل می شود

دبیر قرارگاه دانشگاهی ستاد کرونای آذربایجان غربی گفت: اومیکرون در حال تبدیل شدن به سویه غالب است و بیشتر موارد ابتلا در استان اُمیکرون می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - سید جلیل موسوی گفت: اگرچه در بیماران بستری و مراجعات به بیمارستان‌ها ثبات نسبی حاکم است، ولی بیماران سرپایی کرونایی در حال افزایش و وضعیت نگران کننده و شکننده است.

او می‌گوید: هشدار می‌دهم وارد موج ششم کرونا شده ایم باید مردم با همراهی مسئولان و رسانه ها، ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از واکسیناسیون و تکمیل روند آن غفلت نکنند.

به گفته دبیر قرارگاه دانشگاهی ستاد کرونای آذربایجان غربی به زودی واکسیناسیون کودکان نه سال به بالا آغاز می‌شود.

موسوی در زمینه روند واکسیناسیون کرونا در استان نیز می‌گوید: از آغاز واکسیناسیون تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۱۲۶ هزار دز واکسن کرونا به جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال در استان تزریق شده است که افزون بر ۹۰ درصد از آن مربوط به دُز اول و ۷۹/۶ دز دوم و ۱۷/۵ درصد نیز دُز سوم است.

وی می‌گوید: هنوز ۲۷۶ هزار نفر مردم استان حتی یک دز هم واکسن کرونا دریافت نکرده اند که علائم کرونا در این افراد و افراد مسن نگران کننده است.

در حال حاضر ۲۶۱ نفر  از بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان آذربایجان غربی بستری هستند و فوتی‌های کرونا در استان آذربایجان غربی از ابتدای شیوع کرونا به ۷ هزار و ۲۵۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.