کاهش آلودگی هوای اراک و شازند در طرح جامع بازنگری می‌شود

کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مصوب کرد که در طرح جامع، کاهش آلودگی هوای اراک و شازند بازنگری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک -  جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با حضور اعضا در استانداری مرکزی در اراک تشکیل شد و اجرای طرح‌های علمی و دانشگاهی برای کاهش آلایندگی زیست محیطی نیروگاه شازند و بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان مرکزی در دو دشت اراک و شازند از مصوبات این کارگروه بود.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه با بیان اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا مهم است، دستوراتی برای تشکیل کمیته‌های مختلف برای یازنگری و تدوین طرحی کامل را صادر کرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم در دولت مردم را محق برای مطالبه گری هوای پاک می‌دانم به این موضوع این گونه پرداخت که خود و خانواده و بسیاری از اقوامم در اراک زندگی می‌کنند و آلودگی هوا را می‌شناسم با این حال نباید این موضوع تبدیل به نگرانی شود، از اقدامات علمی و طرح‌های دانشگاهی برای کاهش آلودگی هوا حمایت می‌شود.

مصطفوی سرپرست سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی هم در پایان این نشست با اشاره به اینکه بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا از مصوبات جلسه بود که بر اساس آن طرح جامع کاهش آلودگی به روز رسانی می‌شود تا در سفر ریس جمهور به استان مصوب و صاحب اعتبار شود.

مصطفوی با بیان اینکه مهمترین دغدغه در این کارگروه مازوت سوزی نیروگاه بود گفت: تحقیقات جامعی هم از سوی استادان دانشگاه و سازمان‌های مردم نهاد مطرح شد که به دلیل اولویت تامین گاز خانگی این امر به وجود آمده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.