وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از ۳۰ درصد برون داده‌های علمی ایران با مشارکت بین المللی و کشور‌های دیگر است.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد‌علی زلفی‌گل گفت: تنها راهی که می‌تواند اثرگذاری و اثربخشی یافته‌های علمی دنیا را ارتقا ببخشد، تعامل علمی با تمام نقاط جهان است. در حال حاضر دانشمندان ایرانی برخی رشته‌ها در کشور‌های خارجی تحصیل می‌کنند و این موضوع افتخاری برای ایران است.

طبق گفته معاونان وزارت علوم و روسای دانشگاهی، ارتباطات بین المللی دانشگاه‌های ایرانی با کشور‌های خارجی روز به روز در حال پیشرفت است و کشور‌های روسیه و چین در این میان بالاترین ارتباط را با ایران دارند.

پیش از این، سکان‌دار وزارت علوم اعلام کرده بود که بیش از ۸۰ هزار عضو هیئت علمی در تمام دنیا وجود دارند و باید هر کدام آن‌ها از طریق فرصت مطالعاتی با کمترین هزینه با یک عضو هیئت علمی کشور‌های خارجی ارتباط بین المللی ایجاد کنند.

زلفی‌گل گفت: اگر در ایران رشد علمی داشته باشیم، هیچ وقت خام فروشی و خام سوزی نخواهیم داشت؛ بنابراین می‌توانیم از دیپلماسی علمی به نفع خودمان استفاده کنیم. چرا که استفاده از تجربه‌های دیگران بسیار ارزشمند است.

یکی از چشم انداز‌های وزارت علوم تا پایان سال ۱۴۰۴ این است که هر دانشگاهی بتواند حداقل یک بار در سال همایش‌های علمی را با مشارکت استادان و دانشگاه‌های بین المللی برگزار کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار