دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: چهار محور موضوعی در فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) پیشنهاد شده که شامل "سیره رضوی"، "زائر و زیارت رضوی"، "وقف و نذر رضوی" و "خدمت رضوی" است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن هوشمند دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: یک پویشی را در چند سال گذشته راه‌اندازی کردیم که در چند سال گذشته یک اوج‌گیری در این حوزه را شاهد بودیم و قرار شد به عنوان یک کار محوری در آستان قدس دنبال شود که نام این پویش "همه خادم الرضاییم" است. بر همین اساس ما در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصمیم گرفتیم جریان جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) را راه‌اندازی کنیم تا این جشنواره زمینه‌ای برای تقدیر از عزیزانی باشد که در این زمینه آثار رسانه‌ای فاخر تولید کرده‌اند.

هوشمند گفت: اختتامیه نخستین دوره جشنواره در سال ۱۴۰۰ برگزار شد. نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در سه بخش رسانه‌های خبری، رسانه‌های مجازی و رسانه‌های صوتی و تصویری برگزار شد و ۲۵۰۰ اثر در بخش‌های مختلف دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در ایام دهه ولایت با حضور جمعی از فرهیختگان و اهالی رسانه، اختتامیه این جشنواره در مشهد مقدس برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: ما با توجه به استقبال بسیار خوب در جشنواره اول، یک تغییراتی را در فراخوان و شیوه فعالیت جشنواره پیش‌بینی کردیم. یکی از این تغییرات این بود که بخش بین‌الملل به عنوان یک بخش جداگانه به جشنواره ارسال شد. چهار محور موضوعی در فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) پیشنهاد شده است که شامل "سیره رضوی"، "زائر و زیارت رضوی"، "وقف و نذر رضوی" و "خدمت رضوی" است.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) گفت: در این دوره جشنواره هشت حوزه فعالیت رسانه‌ای در قالب شش سرفصل کلی پیش‌بینی کردیم. مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های صوتی، رسانه‌های تصویری، رسانه‌های مجازی، عکس و گرافیک، بخش پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و در نهایت بخش بین‌الملل به عنوان هشت حوزه فعالیت رسانه‌ای در فراخوان جشنواره مطرح شده است. ذیل دو موضوع مطبوعات و خبرگزاری‌ها، قالب‌های خبر، گزارش، مصاحبه و سرمقاله و یادداشت و بخش ویژه تیتر را داریم و ذیل بخش رسانه‌های صوتی و تصویری آثار نمایشی و رادیو تلویزیونی، پویانمایی و موشن‌گرافی، مستند و نماهنگ، گزارش خبری رادیویی، گزارش خبری تلویزیونی و در نهایت بخش ویژه طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی را پیش‌بینی کردیم.


بیشتر بخوانید


هوشمند گفت: در حوزه رسانه‌های مجازی، "پست شبکه‌های اجتماعی و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی" را پیش‌بینی کردیم. در حوزه عکس و گرافیک، عکس خبری و نرم‌افزار‌های گرافیکی به اضافه بخش ویژه اینفوگرافی در نظر گرفته شده است. در حوزه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، مجموع آثار پژوهشی در این حوزه مدنظر قرار گرفته است. در بخش بین‌الملل که بخش ویژه جشنواره است برای رسانه‌های بین‌المللی هشت قالب رسانه‌ای درنظر گرفته شده است که شامل گزارش خبری، مستند، پویانمایی و موشن‌گرافی، نماهنگ، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، عکس، شبکه‌های اجتماعی و درنهایت رساله‌های و پایان‌نامه‌ها است.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در پایان گفت: این جشنواره محدود به اهالی حرفه‌ای رسانه نیست و همه علاقه‌مندان تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ فرصت دارند تا با مراجعه به سایت جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) آثار خود را ارسال کنند که ان‌شاء‌الله بعد از پروسه داوری، اختتامیه جشنواره را در دهه ولایت سال آینده خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.