خسارت ۷۰ میلیارد تومانی بارش برف به شبکه انتقال و توزیع برق

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت : بارش سنگین برف طی هفته گذشته، ۷۰ میلیارد تومان به شبکه انتقال و توزیع برق استان خسارت زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محمد مرادی گفت : در بحران بارش برف اخیر بیش از ۲۱۹ روستا و پنج شهرستان (بیش از ۵۰ هزار مشترک) دچار قطعی برق شدند که با تلاش نیرو‌های شرکت توزیع برق استان در همان ساعات اولیه تمام شهر‌ها برق‌دار شدند.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه منطقه غرب استان و اورامانات دچار برف سنگین شده بودند، اولویت اولیه ما رفع خاموشی شهر‌ها و مناطق حساس همچون بیمارستان‌ها، مراکز پمپاژ آب و ... بود.

عمده‌ترین روستا‌هایی که دچار قطعی برق شده بودند در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و بخش کوزران بودند که در بعضی از مناطق به علت صعب‌العبوری راه مسدود بود که به محض بازگشایی محور توسط راهداری، اکیپ‌ها اعزام می‌شد.

طی ۴۸ ساعت اولیه بیش از ۷۰ درصد روستا‌ها برق‌دار شدند و برخی از روستا‌ها هم به علت صعب‌العبوری تا باز شدن جاده‌ها با ژنراتور اضطراری برق‌دار شدند.

در واقع از تمام نیرو‌های موجود و پیمانکاران محلی و حتی استان‌های همجوار کمک گرفتیم تا در کمترین زمان شبکه را برق‌دار کنیم.

بیش از ۴۵ اکیپ عملیاتی و مدیریت بحران توزیع برق با استفاده از ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین کار رفع خاموشی‌ها و اتصال شبکه برق را انجام دادند.

با توجه به حجم خسارت وارد شده از قبیل شکستن تیر‌های سیمانی و چوبی، سقوط ترانس و بریدگی سیم برآورد اولیه ما این است که به شبکه توزیع برق استان ۷۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.