مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت : شرکت شهرک‌های صنعتی از سال ۷۳ در استان کار خود را آغاز کرده و وظیفه ذاتی آن ایجاد مکانی برای جذب سرمایه‌گذاران در استان و ارائه خدمات از جمله آب، برق، گاز و تلفن است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بیژن کردستانی گفت : فعال بودن یا نبودن واحد‌ها در حیطه وظایف سایر ادارات از جمله صمت و جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی است از سال تأسیس شرکت شهرک‌های صنعتی تا سال ۹۴-۹۵ با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده سرمایه‌گذاران براساس شاخص‌های ثابتی مستقر می‌شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها با توجه به وجود منابع به تدریج ایجاد می‌شد استان کرمانشاه از سال‌های قبل به عنوان مرکز صنعتی غرب کشور مورد توجه بود و به همین دلیل تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سرعت بیشتری پیدا کرد.

این سبب شد یک شهرک ۱۰۰۰ هکتاری در غرب کشور احداث شود به گونه‌ای که در غرب کشور نمونه آن وجود نداشت و از سال ۹۵ به بعد زیرساخت‌ها روند تندتری گرفت و سبب شد روند جذب سرمایه‌گذار در استان چشمگیر شود.

در سال ۹۶ حدود ۶۹ سرمایه‌گذار، سال ۹۷ حدود ۲۶۳ سرمایه‌گذار، سال ۹۸ حدود ۲۲۷ سرمایه‌گذار و سال ۹۹ حدود ۳۹۵ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی مستقر شدند در ۹ ماه امسال ۲۸۹ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شدند.

فعالیت واحد‌ها با توجه به نوعی تولید، فصلی یا غیرفصلی بودن متفاوت است و از ۲۰۰۰ قرارداد منعقد شده ۶۳ واحد صنعتی غیرفعال هستند و ۳۸۵ واحد پروانه بهره‌برداری دارند و حدود ۵۰۰ واحد فعال هستند، اما پروانه بهره‌برداری ندارند.

براساس پایش انجام شده از ۳۸۵ واحد دارای پروانه که برای ما رسمیت دارند ۶۳ واحد به دلایل مختلف غیرفعال هستند و به کارشناسان ارجاع داده شده‌اند.

در مجموعه شهرک صنعتی به واحد‌ها مشاوره داده می‌شود و درباره بازار و تعداد افراد فعال در آن توضیح داده می‌شود که هر فرد برای ادامه فعالیت خود تصمیم‌گیری کند.

مؤسسات بانکی باید قیمت کارشناسی این زمین‌ها را برای پرداخت تسهیلات در نظر بگیرند، اما بانک‌ها به دنیال دریافت وثیقه بیشتر از تولیدکننده هستند که این اشتباه است.

قبل از ایجاد شرکت شهرک‌های صنعتی در سال ۷۳ یک شهرک صنعتی به عنوان شهرک صنعتی جاده سنندج وجود داشت که در دوران مختلف به بخش خصوصی واگذار شده و چون سیستم نظارتی روی آن نیست بیشتر واحد‌های آن به انبار تبدیل شده است، اما در شهرک‌های صنعتی تحت مدیریت ما به ندرت مشاهده می‌شود به طوری که دو سه درصد از مجموعه‌ها به صورت انبار استفاده می‌شود و در صورت مشاهده برخورد می‌شود.

 در ۲۲ شهرک صنعتی تنها یک تا دودرصد به صورت موقت به انبار تبدیل شده‌اند چنانچه کارگروهی تشکیل و دستگاه‌های متولی صدور مجوز نظارت کنند می‌توان مشکل تبدیل واحد‌ها به انبار رفع شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.