در آغاز خیز ششم کرونا؛مرکز آذربایجان غربی رنگی شد

با آغاز خیز ششم کرونا و در پی افزایش سریع موارد ابتلا، ارومیه مرکز آذربایجان غربی به رنگ زرد کرونایی درآمد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -  براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور در ششم بهمن ماه که در اپلیکیشن ماسک منتشر شد، ارومیه مرکز آذربایجان غربی در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان کماکان در وضعیت آبی قرار دارند.

دکتر، محمد امین ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از نظر بیماران بستری و سرپایی، وضعیت استان با ثبات است، ولی در خصوص وضعیت اُمیکرون متاسفانه مانند سایر کشورها، کشور ما و به تبع آن استان نیز درگیر سویه اُمیکرون می‌باشد؛ که نباید عادی انگاری داشته باشیم.

رئیس قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید-۱۹ در خصوص شرایط رنگ بندی شهر‌های مختلف استان نیز گفت: بر اساس آمار بستری و برخی پارامتر‌های دیگر بیشتر شهر‌های استان آبی هستند. ولی نمی‌توان وضعیت شهرستان‌ها را با رنگ بندی سنجید و باید میزان واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ملاک عمل قرار داد، در غیر این صورت در پیک ششم کرونا با تشدید شیوع مواجه خواهیم شد.

شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت. درحالیکه از ۲۰ آذر امسال یعنی طی ۴۷ روز گذشته، هیچ شهری در وضعیت قرمز نبود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.