متخصص طب ایرانی گفت: شستشوی بینی و مجاری تنفسی با آب نمک و دم کرده رقیق بابونه برای پیشگیری از بیماری کرونا اهمیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - عسکر فراشاه گفت: شستشوی مرتب دست از نکات مهم برای پیشگیری از بیماری کرونا است همچنین باید از پرخوری غذا‌های سبک و سنگین و از درهم خوری حتی اگر غذا‌های سودمند هستند، پرهیز شود.

او گفت: پرخوری در غذا‌های سنگین مانند سیب زمینی سرخ کرده، پاستا، سالاد الویه و ماکارونی و پنیر پیتزا ... به دلیل دیر هضم بودن در معده و روده سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

عسکر فراشاه گفت: یک نوع روزه داری طبی است که در این نوع روزه داری کالری مصرفی فرد باید ۲۰ درصد کمتر از حالت عادی باشد که به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

او گفت: مصرف غذا‌های شور و ترشی‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا ترشی‌ها مضر اعصاب و سیستم تنفس هستند و سرکه و خیارشور باید به صورت محدود مصرف شود همچنین بعضی افراد که گرفتگی بینی ناشی از نزله گرم دارند باید از راه بینی سرکه را استنشاق کنند.

متخصص طب ایرانی گفت: استفاده از شیرپرچرب، شیرینی‌های چسبناک، غذا‌های چرب و رب گوجه توصیه نمی‌شود.

او گفت: برای افراد دچار تب مصرف شیر در این هنگام در طب ایرانی باید محدود شود همچنین مصرف زیاد نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های تحریک کننده مغز و مختل خواب مانند قهوه، نسکافه، شکلات تلخ سبب ضعف سیستم ایمنی می‌شود.

عسکر فراشاه گفت: این باور که کرونا ناشی از سردی مزاج است و با مصرف غذا‌های با مزاج گرم افراد به کرونا مبتلا نمی‌شوند باوری غلط است و باید تعادل رعایت شود همچنین مصرف زیاد ادویه تند سبب خشکی وتحریک دستگاه گوارش و تنگی نفس می‌شود.

او گفت: مصرف سیر و زنجبیل باید متعادل باشد و سیر را به صورت خام مصرف نکنند و یک یا دو حبه سیر را به غذا اضافه کنند و استفاده از زنجبیل نیز حداکثر در روز یک قاشق مرباخوری بیشتر نباشد.

او گفت: استنشاق بو‌هایی که حالت تقویت کننده قلب، مغز و اعضای رئیسه بدن را دارد مانند بوییدن گلاب و گل نرگس که حالت آرام بخشی دارد سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

عسکر فراشاه گفت: در طب ایرانی یک نوع کم هوایی اضطرابی وجود دارد که افراد به دلیل استرس دچار تنگی نفس می‌شوند که استنشاق گلاب به این افراد کمک می‌کند.

او گفت: مصرف روزانه یک قاشق چای خوری سیاه دانه همراه وعده غذایی مناسب است و در مقالات دانشمندان استرالیایی اثبات شده که سیاه دانه در پیشگیری از کرونا موثر است و استفاده از سیاه دانه در زنان باردار توصیه نمی‌شود، زیرا سبب سقط جنین می‌شود.

عسکر فراشاه گفت: شربت تخم بالنگ که از خانواده ریحان‌ها و دارای دانه‌های سیاه رنگ لعابی است و با بالنگ و بارهنگ متفاوت است و برای مصرف آن باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب، یک قاشق مربا خوری تخم بالنگو و مقدار کمی عسل یا شکر و برای اثر تقویت کننده بیشتر زعفران به آن اضافه کنند.

او گفت: دمنوش برای افرادی که غلظت خون دارند، دمنوش آویشن و عناب است که یک قاشق غذا خوری آویشن و چهار دانه عناب کوبیده دم کنند و روزی دو دفعه مصرف کنند.

عسکرفراشاه گفت: یک سوپ تقویت کننده سیستم ایمنی است که برای پخت آن باید یک پیمانه بلغور گندم، پنج پیمانه آب، یک عدد پیاز کوچک و دو هویج رنده شده ۲۰ دقیقه پخته شود و در ۱۰ دقیقه آخر سه قاشق غذاخوری سبزی جعفری و شوید خرد شده، مقدار کمی نمک و زردچوبه، یک قاشق غذا خوری کره حیوانی یا روغن کنجد و یک لیمو عمانی را به آن اضافه کنند.

او گفت: در میوه‌های فصل سیب بهترین گزینه است، زیرا تقویت کننده سیستم ایمنی، قلب و مغز است و بوییدن سیب قبل از مصرف کمک کننده است.

عسکر فراشاه گفت: برای تهیه فالوده سیب باید سیب درختی را پوست و رنده کنند و دو قاشق غذاخوری گلاب و عسل اضافه کنند.

او گفت: برای مصرف پرتقال باید نوع شیرین آن و خود این میوه استفاده شود و آب پرتقال استفاده نشود که ترکیبات خوب آن جذب بدن شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار