تبدیل هر روستا به یک کارگاه کوچک تولیدی

فرماندار کوهبنان گفت: باید با فاز بندی در راستای احیای روستاها گام برداریم تا هر روستا به یک کارگاه تولیدی کوچک تبدیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - در آستانه دهه مبارک فجر میز خدمت در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد ، در این نشست  فرماندار کوهبنان گفت: بنیاد برکت تسهیلاتی در روستاها به منظور راه اندازی مشاغل خانگی و خدماتی پرداخت کرده است.

به گفته فرماندار کوهبنان روستاها باید به مراکز تولید محصولات خانگی ، لبنی ، صنایع دستی و... تبدیل شوند چون در گذشته تولید در روستاها بسیار چشمگیر بود به گونه ای که مازاد تولید خود را برای فروش به شهرها می فرستادند.

فرماندار کوهبنان گفت: جهت گیری بر حمایت از تولید در روستاها وجود دارد لذا لوله گذاری جهت انتقال آب کشاورزی و گسترش مزارع زیر کشت در شهر و روستاها مد نظر است.

به گفته سالاری باید با فاز بندی در راستای احیای روستاها گام برداریم تا هر روستا به یک کارگاه تولیدی کوچک تبدبل شود.

سالاری گفت: در راستای احداث جاده ارتباطی کوهبنان به زرند از سال ۹۶ تا کنون پیگیری های فراوانی صورت گرفته که این پروژه در جدول ۱۹ بود و در صورت مازاد بودجه از سر جمع اعتبارات مبلغی به این جاده اختصاص پیدا می کرد.

به گفته فرماندار کوهبنان نامه ای به رئیس جمهور وقت تقدیم شد که پروژه احداث جاده کوهبنان جز پروژه های ملی قرار گرفت و کلنگ دو قطعه بعدی زده شد و در حال حاضر اعتبار مستمر سالیانه دریافت می نماید که به دلیل مشکلات اقتصادی تخصیص اعتبارات کامل نیست و طبیعتا هر میزان تخصیص اعتبارات بیشتر باشد سرعت کار افزایش می یابد و به دنبال اعتبار ماده ۵۶ و تزریق به پروژه هستیم.

فرماندار کوهبنان گفت: در حال حاضر سه پیمانکار در پروژه جاده ارتباطی کوهبنان به زرند در حال کار داریم قطعه اول آسفالت ، قطعه دوم زیر سازی و قطعه سوم در حال خاک ریزی است.

به گفته سالاری برای استخر شنا اعتبارات خوبی گذاشته شد ولی پیمانکار پروژه ضعیف عمل کرد اما در مجموع با همه این مشکلات این پروژه را از زمین به مرحله ساخت سوله و ساختمان های جنبی و کاسه کف رسانده ایم و تلاش کردیم که تجهیزات استخر خریداری شد اما به دلیل عدم تخصیص کامل اعتبارات ۲۰ درصد پایانی پروژه هنوز به پایان نرسیده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات کار هر چه سریعتر تمام شود و ما همچنان پیگیر کار هستیم که مابقی کار سریعتر انجام شود.

سالاری گفت : سامان دهی و جمع آوری سگ های ولگرد در شهرها بر عهده شهرداری و در روستاها بر عهده دهیاری است که از شهرداری و دهیاری ها خواسته ایم که در راستای ساماندهی سگ های بلاصاحب اقدام کنند و با شهردار و دهیاران صورت جلسه شده است و در هفته های گذشته شورای اسلامی شهر کوهبنان هم این موضوع را مصوب نموده و توسط عزیزان متولی اقداماتی در حال انجام است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: میز خدمت ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار