کرمان، دهمین استان مطالبه گر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمان گفت: طبق آمار‌های کشوری، طی یک سال گذشته کرمان، جزو دهمین استان مطالبه گر در کشور قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - حجت الاسلام محمد حسین مولا ظهر امروز در نشست خبری گفت: متاسفانه به دلیل مطالبات به حقی که انجام می‌دهیم، برای ما حاشیه درست می‌شود و به بهانه‌های واهی اجازه مطالبه گری را به ما نمی‌دهند.

او با بیان اینکه هیچ خط قرمزی در مطالبه گری به غیر از مسائل شرعی نداریم، گفت: حمایت از مطالبه گری جزو وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان از مشکلاتی که برای آمران به معروف ایجادشده سخن به میان آورد و می‌گوید: در یک سال اخیر، دست‌های پشت پرده و افراد در مسئولیت متاسفانه جرات پیدا کرده اند و به دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهمت‌ها و خلاف‌ها می گویند؛ البته جلسات گرفته شد و مسائل را در مجاری قانون پیگیری کرده ایم.

او انقلاب اسلامی را انقلاب دین دانست و گفت: انقلاب نکردیم که شاه برود؛ اما عملکرد دیکتاتوری و قدرت طلبی تهمت و افترا در برخی از بخش‌های حاکمتی باقی بماند و بدانید اجازه نخواهیم داد منش کسانی را که مردم ۴۳ پیش با قیام آن‌ها را ساقط کردند، ادامه یابد.

حجت الاسلام مولا برخورد فعالانه ستاد با مسئولان قانون شکن را یکی دیگر از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این ستاد موظف است که موانع امر به معروف و مطالبه گری مردم را بردارد تا مردم به این وظیفه شرعی خود عمل کنند و هر هزینه‌ای را در این زمینه پرداخت می‌کنیم.

او گفت: امروز دادگاهی در کرمان، علیه یکی از مطالبه گران از یکی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمان در حال برگزاری است و ستاد حتما در برابر نماینده‌ای که صرفا به دلیل سوال از او و پاسخگو کردنش و به این بهانه‌ها به فرد مطالبه گر افترا زدند و اسباب زحمت برای مطالبه گر ایجاد کنند، سکوت نمی‌کند.

به گفته حجت الاسلام مولا طبق آمار‌های کشوری طی یک سال گذشته، استان کرمان با زحمت مطالبه گر‌ها به استان مطالبه گر‌های کشور پیوسته است به طوری که جزو دهمین استان مطالبه گر در کشور قرار گرفته است.

 شیخی، معاون مطالبه گری و امور اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسائل مربوط به آب را از دیگر مطالبه گری‌ها این ستاد برشمرد و گفت: بحث آب، مهم ترین مطالبه گری این ستاد است و در حال حاضر دومین نامه با اسناد و مدارک به وزیر نیرو مبنی بر درخواست اعزام کارگروه به ویژه برای بررسی مسائل آب استان کرمان را ارسال کرده ایم. 

او از علم و تدبیر مدیران در مسائل آب سخن به میان آورد و می گوید: حدود ۱۰۰ صفحه در خصوص مدیریت آب استان است و معتقد هستیم که اگر اصطلاحات ساختاری ایجاد شود، ما نیازی به انتقال آب از حوضه های دیگر نداریم و با آب‌های داخل استان می‌توانیم نیاز کرمان را تامین کنیم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار