سرپرست فرمانداری تویسرکان از ثبت نام ۳ هزار و ۱۸۹ متقاضی در شهر تویسرکان و ۵۲۲ متقاضی در شهر سرکان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- حسین افشاری گفت: هزینه مسکن در سال‌های اخیر به حدی بالا رفت که ساخت و خرید مسکن برای اقشار مختلف جامعه به یک هدف دوردست تبدیل شد، این وضعیت متناسب و در شأن جامعه نیست چراکه مسکن جزو هویت اجتماعی جامعه ایران اسلامی محسوب می‌شود.

او گفت: سیاست درست رئیس دولت سیزدهم و تعیین هدف کمی در تامین مسکن خانوار‌های ایرانی بدون مسکن موضوع مهمی است، بر همین اساس دولت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به کمک مجلس و نهاد‌های اثرگذار، قانون طرحی تحت عنوان جهش تولید یا نهضت ملی مسکن تدوین و اجرایی کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان گفت:  اراضی واجد شرایط به منظور تحقق طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار نیازمند به نام دولت ثبت و نیاز به موافقت وزیر دستگاه مربوطه هم ندارد.

افشاری گفت: نقاط قوت و ضعف مسکن مهر در کاربر‌های مختلف در این حوزه با هدف ارائه خدمات هر چه بهتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن آسیب‌شناسی شده است به همین دلیل سرانه ۱۰۰ متر مسکن مهر به ۲۷۳ متر مربع نهضت ملی مسکن شد.

او گفت: در شهرستان تویسرکان توقع داریم قبل از الزام و اجبار با پیش‌فرض کمک به برخورداری اقشار کم‌درآمد از مسکن، در تحقق این طرح تلاش کنیم.

این مسئول گفت:  برخی تلاش دارند این طرح ارزشی را هدف و کاری نشدنی و دور از دسترس جلوه دهند؛ در حالی که ما معتقدیم این پروژه مانند پروژه‌های کلان دیگر به نحو مطلوب به نتیجه می‌رسد.

افشاری درباره جانمایی کارشناسانه اراضی برای اجرایی شدن این طرح نیز گفت: در شهر‌های شمالی کشور، چون استان همدان و تویسرکان زمین نایاب است بنابراین اولویت در اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان را تامین زمین قرار می‌دهیم.

او گفت:  ثبت نام ۳ هزار و ۱۸۹ متقاضی مسکن در شهر تویسرکان و ۵۲۲ نفر متقاضی در شهر سرکان است، اراضی پیشنهادی مانند اراضی جنب دانشگاه پیام نور، شهرک فرهنگیان و کوی قائم (عج) در شهر تویسرکان و اراضی در منطقه قلعه نوروز شهر سرکان در دست بررسی است.

انتهای پیام/د 

برچسب ها: مسکن ملی ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار